پزشکی و سلامت

اثرات مخرب امواج کامپیوتر بر انسان



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































امواج کامپیوتر

کامپیوترهایی که در اطراف ما وجود دارند و ما در حال استفاده از آنها می باشیم، مانند هر وسیله الکترومغناطیسی دیگر، امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می کنند

کامپیوترهایی که در اطراف ما وجود دارند و ما در حال استفاده از آنها می باشیم، مانند هر وسیله الکترومغناطیسی دیگر، امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می کنند. این امواج به دلیل حرکت الکترون ها در داخل سیم های فلزی ایجاد می شوند.

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس وسایل الکتریکی، توسط وسیله ای به نام گاوس متر انجام می شود. اگر چه در اطراف ما تنها کامپیوتر نیست که امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می کند، اما یکی از پر استفاده ترین وسائل الکتریکی است که امروزه در خدمت بشر قرار گرفته است.

با یادگیری چگونگی کنترل امواج الکترومغناطیس، می توان گام موثری در ارتقای سلامت استفاده کنندگان از کامپیوتر برداشت.

-1- خاموش کردن کامپیوتر

یکی از موثرترین کارها برای قطع امواج الکترومغناطیس کامپیوتر، خاموش کردن آن می باشد. بسیاری از ما ساعت های زیادی را در مقابل کامیپوتر می نشینیم و زمان هایی که از آن استفاده نمی کنیم، کامپیوتر را روی حالت آماده باش قرار می دهیم و آن را خاموش نمی کنیم، بدون آنکه به آثار مخرب امواج الکترو مغناطیس در مدت زمان طولانی بیندیشیم.

جالب است بدانید اگر گاوس متر را برای اندازه گیری مقدار امواج الکترومغناطیس در نزدیکی دستگاه خاموش قرار دهیم، باز هم مقداری امواج الکترو مغناطیس را نشان می دهد.

به عبارت دیگر حرکت الکترون ها در داخل سیم برق، حتی با خاموش کردن دستگاه ادامه پیدا می کند. اگر چه بسیار ضعیف تر از زمانی است که کامپیوتر روشن و آماده به کار است.

-2- جدا کردن سیم های برق کامپیوتر از پریز برق

اگر بخواهیم هیچ گونه حرکت الکترومغناطیس در داخل سیم ها نداشته باشیم، باید به طور کامل سیم های برق کامپیوتر را از پیریز جدا کنیم. اگر در این حالت گاوس متر را برای اندازه گیری به کار گیریم، کاهش میزان امواج الکترو مغناطیس را در این حالت با زمانی که کامپیوتر خاموش است و سیم ها متصل به پیریز می باشند را خواهیم دید.

-3- استفاده از محافظ میدان مغناطیسی

محافظ میدان مغناطیسی از آلیاژهای مخصوصی ساخته شده است که امواج الکترومغناطیسی را در خود نگه داشته و مانع از انتشار آن به اطراف می شود

-4- استفاده از محافظ کابل های برق

کابل ها و سیم های برق از عمده ترین مناطقی هستند که امواج الکترومغناطیسی را به بیرون ساطع می کنند. بنابراین با استفاده از محافظ برای آنها تا حد زیادی جلوی امواج سیم های برق را می توان گرفت و در ارتقای سلامت افرادی که در آن محیط مشغول به کار هستند، گام موثری برداشت.

چند تذکر

هنگام استفاده از مانیتور سعی کنید که از محافظ صفحه مانیتور برای کاهش آسیب رسانی این امواج به اعضای بدن خود استفاده کنید. اگر چه استفاده از این وسایل به طور مستقیم و دفعه ای آسیب نمی رسانند، اما در صورتی که استفاده مداوم و طولانی مدت داشته باشید، آثار مخربی را روی اعضای بدن مصرف کننده ها خواهد گذاشت.

سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا