فرهنگ و هنر

ابتکار جالب دختر ایرانی- کانادایی / تصاویر

حجاب ,دختر

یک دختر ایرانی که در یکی از دانشگاه های کانادا درس می خواند دست به آزمایش جالبی زده است. مسأله او این بوده که ساکنان این کشور با زنان با حجاب چگونه رفتار می کنند یک دختر ایرانی که در یکی از دانشگاه های کانادا درس می خواند دست به آزمایش جالبی زده است. مسأله او این بوده که ساکنان این کشور با زنان با حجاب چگونه رفتار می کنند.

انیسه روحانی، یک دختر مسیحی ایرانی الاصل کانادایی است که در دانشگاه کوئینز در انتاریوی کانادا درس می خواند. او برای اینکه بداند مردم این کشور در مواجهه با زنان مسلمان محجبه چه نوع برخوردی دارند، دست به آزمایش جالبی زده است.

وی با استفاده از حجاب اسلامی به مدت ۱۸ روز تلاش کرد دیدگاه جامعه را در مورد حجاب، زنان محجبه و اسلام به دست بیاورد.

وی می گوید که در ابتدا مادرش مانع این کار شد. او نگران بود افراد با من برخورد بدی داشته باشند، چرا که حجاب از ویژگی های اقلیت های ساکن در این کشور است و اقلیت ها جایگاه ساکنان بومی را ندارند.

انسیه روحانی می افزاید: من برای این کار حجاب بر سر کردم و با زدن عینک ریباند به میان مردم رفتم تا بتوانم از پشت تیرگی شیشه عینک یواشکی نگاه ها و رفتارهای مردم را زیر نظر بگیرم. با صحنه های غیرمنتظره ای مواجه شدم، مردم هنگام داشتن حجاب با من مهربان تر بودند، به من لبخند می زدند و با احترام بیشتری با من برخورد می کردند و با اینکه پیش از این حجابی بر سر نداشتم اما هرگز چنین رفتارهایی را تجربه نکرده بودم.

انیسه روحانی که اکنون دانشجوی سال سوم می باشد، ۱۸ روز تمام در ماه ژانویه این کار را ادامه داده است. او با پوشیدن لباس مسلمانان به جاهای مختلفی از جمله کتابخانه دانشگاه، فروشگاه ها و رستوران های نزدیک دانشگاه سر زده تا دیدگاه افراد جامعه و برخورد آنان با زنان مسلمان با حجاب را به طور مستقیم بسنجد.

دیلی میل هم گزارش داد: وی هدف دوم خود از این کار را فراهم ساختن زمینه‌های گفت و گوی میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف و تغییر برخی افکار منفی و نژادپرستانه علیه اسلام عنوان کرده است.

سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا