آرایش و زیبایی

آرایش غلیظ ممنوع!

 

استفاده افراطی از کرم‌ها باعث سوزش، ایجاد آکنه، قرمزی، ملتهب شدن پوست و حتی عفونت‌های پوستی می‌شود.

سیدحسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گفت: استفاده افراطی از کرم‌ها  باعث سوزش، ایجاد آکنه، قرمزی و ملتهب شدن پوست و حتی عفونت‌های پوستی می‌شود.

 

وی افزود: در دسترس بودن لوازم آرایشی و بهداشتی استاندارد و غیر استاندارد نباید باعث شود افراد در استفاده از این کالا زیاده‌روی کنند.

 

وی اذعان داشت: آرایش در کشورهای اروپایی به شدت محدود است و فرهنگ اروپائیان طوری است که زنان و دختران در استفاده از لوازم آرایش افراط نمی‌کنند و بسیار کم از لوازم آرایش استفاده می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در اروپا هر 7 نفر که استفاده صحیح و بجا از لوازم آرایش را در برنامه روزانه خودش قرار می‌دهد، 5 نفر در درازمدت به مشکلات پوستی دچار می‌شود.

 

اعتمادزاده تصریح کرد: این مشکلات پوستی در اروپائیان در حالی است که آنها از لوازم آرایش استاندارد و بسیار کم استفاده می‌کنند و استفاده نابجا و زیاده‌روی ندارند، بنابراین در ایران که بانوان زیاده‌روی در آرایش را انجام می‌دهند یا به اصطلاح آرایش غلیظ می‌کنند باید منتظر عواقب بدتری باشند.

 

وی در پایان گفت: بانوان با پوست جوان و زیر 30 سال نباید به پوست خود، با انواع کرم‌ها و کرم‌پودرها آسیب وارد کنند، چون این کار در بلندمدت سبب حساسیت و حتی از بین رفتن بافت و جوانی پوست خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا