آرایش و زیبایی

از بین بردن موهای زائد صورت با دو ترکیب خانگی و موثر!!

 

 

موهای زائد صورت یکی از مشکلاتی است که خانم های بسیاری با اندرگیر هستند و برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت شان از روش هایی مانند لیزر، وکس و … استفاده می کنند که تمامی این روشها مضراتی هم برای پوست دارد. به جای این کار می توانید موهای زائد صورت تان را با دو اسکراب طبیعی خانگی از بین ببرید.

از بین بردن موهای زائد صورت با اسکراب‎های فوق العاده طبیعی

وجود موی ناخواسته چه روی گونه‎ها، پیشانی، بالای لب یا چانه می‎تواند باعث شود زنان احساس جذاب نبودن و ظاهری غیر زنانه داشته باشند. گر چه داشتن موهای ریز روی صورت طبیعی است ولی موهای ضخیم، درشت و بیش از حد واقعا می‎توانند آزار دهنده باشند. دلایل زیادی برای وجود موی بیش از حد در صورت وجود دارد از جمله موارد ارثی، فعالیت غیر معمول غده تیروئید و غیره.
جدا از چیدن موها و استفاده از کرم‎های از بین برنده مو و اصلاح صورت، بسیاری از زنان از لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته‎ی صورت استفاده می‎کنند. گرچه این روش‎ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. علاوه بر این، بسیاری از این روش‎ها دردناک هستند و تنها راه حل‎هایی موقتی به شمار می‎روند. بنابراین بهتر است از اسکراب‎های طبیعی برای از بین بردن موهای صورت استفاده کرد. اسکراب‎هایی هستند که با استفاده از موادی که در خانه وجود دارند خیلی سریع آماده می‎شوند. این اسکراب‎ها دردناک نیستند و اکثر اسکراب‎های طبیعی دارای اثر طولانی مدت هستند. همچنین به پوست شما آسیب وارد نمی‎کنند.

 

اسکراب جوی دو سر برای از بین بردن موی زائد صورت

جوی دو سر دارای یک بافت دانه‎ای است که باعث می‎شود یک لایه بردار عالی باشد. برخلاف اسکراب‎های موجود در بازار که باعث به خارش افتادن، قرمزی و خشک شدن پوست شما می‎شوند، جوی دو سر به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، رفتار دوستانه‎ای با پوست دارد و باعث کاهش سرخی می‎شود. شما می‎توانید با ترکیب نصف قاشق چایخوری جوی دو سر آرد شده با دیگر مواد طبیعی نظیر آب لیمو (6  تا 8 قطره ) و عسل ( یک قاشق غذاخوری ) این اسکراب طبیعی را درست کنید. این ترکیب را به آرامی روی صورت خود در حرکتی دایره‎ای (2  تا 3 دقیقه ) بمالید. مطمئن شوید که علیه جهت رشد مو صورت خود را ماساژ می‎دهید. این اسکراب را 2 تا 3 بار در یک هفته استفاده کنید تا پوستی شاداب و نرم داشته باشید.

 

اسکراب شنبلیله و ماش سبز برای از بین بردن موهای زائد صورت

شنبلیله علاوه بر اینکه می‎تواند بسیاری از مشکلات سلامت موجود در زنان را رفع کند، یک گیاه درمانی عالی نیز برای درمان hirsutism (رشد موی ناخواسته شبیه به مردان روی صورت زنان) به شمار می‎رود. در این شرایط، رشد مو در زنان نظیر مردان می‎شود. اگر می‎خواهید تنها موهای ناخواسته‎ روی صورت را از بین ببرید، در قسمت‎های مساوی پودر ماش سبز و پودر شنبلیله را با هم ترکیب و با آب مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر مانند به دست آید. این خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت خود به کار ببرید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خشک شود. زمانی که خشک شد، به آرامی پوست را با استفاده از یک پارچه‎ی خشک نرم بمالید، تا خمیر از پوست صورت پاک شود. با استفاده‎ی منظم از این اسکراب، می‎توانید از دست موهای صورت خود خلاصی یابید.

 

 
اختصاصی سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا