دسته بندی نشده

چه مقدار آجیل مصرف کنیم؟

کارشناسان تغذیه می‌گویند: آجیل یا مغز دانه‌ها اگرچه مفیدند و جزء خوراکی‌های سالم به شمار می‌روند ولی هر ماده غذایی مفیدی نیز اگر خارج از تعادل مصرف شود اثرات سوء به دنبال دارد.

آجیل نیز از این امر مستثنی نیست. این کارشناسان تأکید می‌کنند: ازآنجا که آجیل‌های مخصوص مناسبت‌هایی چون شب یلدا و شب عید معمولاً شور هستند در صورت زیاده‌روی نمک اضافه‌شده به آن در افرادی که باید محدودیت دریافت نمک یا سدیم را رعایت کنند مانند افراد مبتلا به پرفشاری خون، بیماران کلیوی، برخی بیماران کبدی و افرادی که زمینه احتباس مایعات در بدن به علت برخی بیماری‌ها را دارند مشکل‌ساز می‌شود.

شایان‌ذکر است: این افراد حتماً باید سعی کنند که انواع کم‌نمک آجیل را مصرف کنند یا نمک اضافه‌شده به غذا را کم کنند تا مجموع نمک دریافتی آن‌ها بیشتر از حد مجاز نشود. البته رعایت این توصیه‌ها برای حفظ سلامتی  برای خانواده‌ها هزینه‌های تقریباً سنگینی دارد اما به‌هرحال این نکات از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مطرح می‌شود تا روش سالم زیستن از یاد نرود.

کارشناسان تغذیه  توصیه می‌کنند: بهتر است نه‌فقط در ایام خاص بلکه در تمامی سال عادت به مصرف مرتب هفته‌ای ۳-۲ مرتبه از انواع مغز دانه‌ها در افراد خانواده ایجاد شود.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا