آرایش و زیبایی

عادات غلط شستشوی صورت چیست؟

عادات غلط شستشوی صورت چیست؟

اگر میخواهید پوستی سالم داشته باشید مطلب زیر را دنبال کنید. در مورد داشتن پوست سالم نکاتی وجود دارد که خیلی ها برعکس آن را انجام میدهند. شستن صورت تاثیر مهمی روی پوست سالم دارد اما شستشوی صورت هم با رعایت نکاتی باید انجام شود.

یافته های زیر حاصل محققان استرالیایی درباره عادات غلط شستن پوست صورت که افراد زیادی انجام میدهند را بیان میکند.

کدام عادات پوست ما را از بین میبرند؟ چگونه از خشکی پوست و کم آبی پوست جلوگیری کنیم؟

اکثر افراد فکر میکنند شستن صورت یک کار معمولی است. اما این طور نیست. شستشوی صورت هم نکات ریز زیادی دارد که باعث میشود زیباییتان بیشتر شود یا از بین برود. به گفته محققان شستن صورت به روش غلط در بی آبی پوست، افتادگی عضلات و پیدایش چین و چروک تاثیر زیادی دارد.
خیلی از افراد وقتی حمام میکنند زیر دوش آب گرم پوست صورتشان را می شویند که این کار زیبایی و طراوت پوست را از بین میبرد.
اگر زیر فشار دوش آب گرم لیف بکشید و یا برای شستن صورتتان از شامپوی سر استفاده کنید در واقع پوستتان تحریک میشود.شبکه مویرگی سطح پوست شکننده میشود و کم آبی ، خشکی پوست و دیگر عوارض پوستی

لیف کشیدن و همینطور استفاده از شامپوی سر برای شستشوی صورت به ویژه زیر دوش آب گرم در حالی که آب با فشار بر روی صورت می‌ریزد می‌تواند باعث تحریک پوست، شکنندگی شبکه مویرگی سطح پوست و حتی تشدید علائم و بروز عوارض بیماری‌های پوستی از جمله خشکی و کم‌آبی پوست صورت شود.

به گفته پژوهشگران شستن صورت را باید با فشار کم آب ولرم که در کف دست میریزیم و به صورت بپاشیم انجام دهیم.

برای شستن پوست صورت یا باید از شامپویی که PH خنثی دارد استفاده کنید یا از پاک کننده آرایشی که هم کم آبی پوست را رفع کند و هم چروک های سطحی را از بین ببرد و آلودگی چربی را از پوست بزاداید استفاده کنید.
محققان میگویند حتی نباید اجازه دهیم کف شامپوی سر روی صورت بریزد زیرا باعث کم آبی و خشکی پوست میشود.
افرادی که به بیماری های پوستی مانند اگزما ، آکنه و .. میشوند با تایید پزشک میتوانند صورتشان را با آب خنک بشویند تا هم التهابشان از بین برود هم علائم بیماریشان تشدید نشود.
بیماری اگزما میتواند لایه محافظتی پوست و چربی پوست را از بین ببرد. اگر میخواهید صورتتان را با آب ولرم بشویید برای بستن منافذ پوستتان بعد از استفاده از آب ولرم برای خون رسانی به بافت صورتتان در مرحله آخر پوست صورت را  با آب سرد  آبکشی کنید.

عادات غلط شستن صورت که باعث چروک و خشکی میشود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا