خانه داری

وداع با زندگی پلاستیکی

می‌خواهید از پلاستیک‌های اضافه در گوشه‌وکنار خانه رها شوید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ ما در «زندگی سالم» به شما می‌گوییم چگونه با پلاستیک وداع کنید.

بیشتر غذاهای خانگی بخورید. غذای فرآوری شده و غذاهای آماده تقریباً همیشه دربسته بندی‌ها و ظروف پلاستیکی عرضه می‌شوند. غذایی که شما یا شخص دیگری در خانه می‌پزد، نیازی هم به پلاستیک ندارد.

به کیسه‌های خرید پلاستیکی نه بگویید. نی‌های پلاستیکی و چوب‌های همزن؛ ظروف پلاستیکی، بشقاب و فنجان؛ و سایر اقلام پلاستیکی یکبار مصرف را نخرید.

بطری پلاستیکی را در خانه ممنوع و از خرید آب، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، آبمیوه و سایر نوشیدنی‌های بسته‌بندی‌شده در بطری‌های پلاستیکی خودداری کنید. این گونه هم سالم می‌مانید و پلاستیک کمتری مصرف می‌کنید

کیسه‌های خرید پارچه‌ای بدوزید یا بخرید. هنگام انتخاب کیف، الیاف طبیعی را انتخاب کنید. مواد مصنوعی الیاف پلاستیکی ریز را به ماشین لباسشویی وارد می‌کنند. راه این پلاستیک به رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌های ما ختم می‌شود. امروز تقریباً در همه‌جا می‌توانید کیسه‌های پارچه‌ای خرید پیدا کنید و بخرید. همچنین می‌توانید آنها را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

می‌توانید کیف‌های خیلی ساده بدوزید. آنها سال‌ها دوام می‌آورند. در اغلب فروشگاه‌های مواد غذایی سالم و تعاونی‌های مواد غذایی هم می‌توانید کیف‌های پارچه‌ای پیدا کنید.

زندگی پلاستیکی

ظروف فلزی خود را برای خرید اغذیه، گوشت، پنیر و غذاهای آماده به فروشگاه مواد غذایی ببرید.

یک فهرست خرید تهیه کنید و به آن پایبند باشید. با دردست‌داشتن یک فهرست خرید، نه‌تنها از خریدهای فوری با بسته‌بندی پلاستیکی در جلوی صندوق جلوگیری می‌کنید، بلکه می‌دانید که چه تعداد کیسه، شیشه و ظروف باید با خود برای خرید ببرید. کمی برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا مقدار زیادی از زباله‌های پلاستیکی خود را حذف کنید.

ظروف شیشه‌ای و سایر ظروف خود را با مواد اصلی مانند لوبیا، برنج، آرد، جو دوسر، آجیل، دانه‌ها، میوه‌های خشک و غیره پر کنید. برخی از فروشگاه‌های عمده امکان انتخاب‌های گسترده‌ای از ظروف شیشه‌ای برای شما دارند .

نان را با کیسه پارچه‌ای خود بخرید. نان‌ها، شیرینی‌ها را در یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید یا کیف خود را به فروشنده بدهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

با مسواک بامبو، مسواک بزنید و از برس‌هایی با جنس بامبو استفاده کنید.

منبع: گوگل نیوز

کاری از گروه ترجمه زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا