معرفی کتاب

معرفی کتاب نیمه‌ تاریک وجود

هر آنچه به دیگران نسبت می‌دهیم در درون خود ما هم هست؛ این خلاصه کلام کتاب «نیمه‌ تاریک وجود» است. دبی فورد نویسنده این کتاب ما را به لایه‌های درونی‌مان می‌برد تا پاسخ سؤالاتمان را بگیریم. دبی فورد نویسنده، مدرس و سخنران است که با «نیمه‌تاریک وجود»مشهور شد. این کتاب در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و در همان سال هم جزو پرفروش‌ترین‌های سال نیویورک‌تایمز بود.

 کتاب نیمه‌تاریک یک کتاب آموزشی درزمینهٔ روانکاوی است که دبی فورد دنیای درون انسان را توصیف می‌کند و می‌گوید جهان درونی هرکس چگونه است، او معتقد است درون هر انسانی نمونه‌ای از جهان بیرونی اوست. هدف این کتاب پیداکرده و روبه‌رو شدن با تمام مواردی است که در دیگران دوست داریم یا نفرت داریم. وقتی این ویژگی‌های انبارشده را احیا کنیم، دری به دنیای درونمان بازکرده‌ایم. وقتی با خودمان آشتی‌کنیم، با دنی‌ای‌مان آشتی می‌کنیم.» نویسنده توصیه می‌کند که برای بی‌نقص بودن تلاش نکنیم، چون آرزوی بی‌عیب و نقص بودن عامل ایجاد این موانع است. ما باید تلاش کنیم یکپارچه شویم و روشنایی و تاریکی را کنار هم بپذیریم و یکسان در نظر بگیریم. همان‌گونه که هر چیزی یک‌نیمه روشن و یک‌نیمه دارد، هر انسانی نیز چنین است، چون انسان بودن، یعنی همه‌چیز بودن.

 « نیمه‌تاریک وجود » را حتماً بخوانید!

کتاب نیمه‌ تاریک وجود
کتاب نیمه‌ تاریک وجود

کتاب « نیمه‌تاریک وجود » ما را در پیداکرده راه و روش زندگی و استقبال از تاریکی‌های درونمان راهنمایی می‌کند. ما در چند دههٔ اول زندگی‌مان این کوله را پر می‌کنیم و در بقیهٔ عمر تلاش می‌کنیم که هر آنچه را در کوله‌مان گذاشته‌ایم، برای سبک‌تر کردن بار خود از آن بیرون بریزیم.

دبی فورد می‌گوید ما نباید دربارهٔ آنچه سایهٔ درون ماست فرافکنی ‌کنی.کشف سایه‌ها علاوه بر آرامشی که برای‌ها در پی دارد، ما را از قضاوت بازمی‌دارد.

به عقیده دبی فورد جهان درون ما مانند هولگرام است که درواقع یک تصویر سه‌بعدی است و هر قطعه از آن را که بخراشیم همان تصویر کلی هولوگرام در آن رؤیت می‌شود و این یعنی جهان ما تصویری از جهان کل است. درواقع نویسنده قصد دارد به این نکته برسد: وقتی درک کنید که هر آنچه در دیگران وجود دارد در درون شما هم هست، تمام دنیای شما تغییر می‌کند.

نویسنده بعدازآنکه درک روشنی از جهان درونمان به ما می‌دهد، کمک می‌کند تا آنچه را سال‌هاست مخفی کرده‌ایم از وجودمان بیرون بکشیم.

یافتن سایه‌های وجودمان نوعی پذیرش است که باعث می‌شود مشکلات را شناسایی کنیم و برای همیشه رها شویم.

این کتاب تجربهٔ جذابی از خودشناسی، روانکاوی و پیشرفت شخصی است که حتی ارزش چند بار خواندن را دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

لایهٔ خارجی شما آن چهره‌ای است که رو به دنیا قرار دارد. این لایه خصوصیاتی را پنهان می‌کند که سایهٔ شمارا می‌سازد. سایه‌های ما آن‌قدر خوب استتار شده‌اند که اغلب ما یک چهره‌ به دنیا نشان می‌دهیم درحالی‌که درواقع آن روی کاملاً متضاد در درون ماست.

آن هنگام که بگذارید حقایق شما آشکار شوند، آزاد خواهید شد. آنگاه می‌توانید تمامی آن انرژی اضافی را در جهت رشد و تکامل و درراه رسیدن به والاترین هدف‌های خود به کار ببندید. هر چه بیشتر رازهای نهفته داشته باشیم، بیمارتر هستیم، زیرا این رازها نمی‌گذارند خود اصلی‌مان باشیم. هنگامی‌که با خود آشتی‌کنیم، هستی نیز در همان سطح آرامش را به ما بازمی‌گرداند و هنگامی‌که با خود هماهنگ باشیم، با همه هماهنگ خواهیم بود

هنگامی‌که جنبه‌ای را در خود نمی‌پذیرید، آن جنبه، زندگی شمارا اداره می‌کند.

به ما آموخته‌اند که به دنبال آرزوها رفتن، کار دشواری است، اما متوجه نیستیم که شاید گذران زندگی با این دانسته که در پی آرزوهایمان نیستیم، بسیار دشوارتر باشد.

 ما بی آرزو شده‌ایم، درحالی‌که آرزو کلید بهره‌گیری کامل از توان معنوی‌مان است. ما با ناامیدی و سردرگمی تنها مانده‌ایم. این احساس رفته‌رفته در ما تشدید می‌شود و خود را در بدن ما به‌صورت بیماری و درروان به‌صورت خشم نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا