آرایش و زیبایی

لطافت مو در خانه

روش های جادویی لطافت مو در خانه

طبق گفته‌ های متخصصان زیبایی، روش‌های آسانی برای محافظت و لطافت مو در خانه وجود دارد.

مراقبت از موها در خانه در ابتدا یک کار بسیار سخت به نظر می رسد، به‌ خصوص وقتی‌ که مطمئن نیستید از کجا شروع کنید و این فرآیند می‌تواند زمان‌ گیر به نظر برسد، اما به گفته متخصصان نگهداری از کوها در خانه هم ارزانتر و هم مقرون به ثرقه ار از روش های پرخطر و گران مانند کراتینه است.

ماساژ پوست سر

پریس، متخصص زیبایی می‌گوید: “ماساژ پوست سر بهترین کار  است.” فشار ملایم و حرکات آرام بلافاصله گردش خون را افزایش می‌دهد و میزان گلبول‌ های قرمز را تقویت می‌کند و این به رشد و جوان‌ سازی کمک می‌کند. ماساژ دهنده مو، مانند برس شامپو ماساژ دهنده پوست سر نیز می‌تواند به این روند کمک کند و یک جایگزین ملایم برای شستشو و لایه‌ برداری از پوست سر با انگشتان باشد. برای افزودن مواد مغذی اضافی به ماساژ خود، سعی کنید مقداری روغن نارگیل یا روغن‌زیتون بمالید.

شامپو بدون سولفات

خانم‌ها باید همیشه و حتماً از شامپوی عاری از سولفات استفاده کنند. شامپوهای بدون سولفات به حفظ رطوبت طبیعی در موهای شما کمک می‌کنند و باعث ایجاد درخشش سالم ماندن مو می‌شوند. شامپو بدون سولفات برای پاک کردن کامل مو و پوست سر بهترین راه است.

شستشوی آب سرد

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند همیشه شامپو کردن موهای خود را با یک شستشوی آب سرد به پایان برسانید. استفاده از آب سرد برای شستشوی موهای شما به بستن منافذ روی پوست سر شما و بستن کوتیکول های شما کمک می‌کند تا به موهای شما شادابی برسد.”

ماسک خانگی عسل و روغن نارگیل

برای موهای خشک و آسیب‌دیده، ماسک طبیعی عسل و روغن نارگیل  توصیه می‌شود.  روغن نارگیل به مو وصل می‌شود و به کاهش ریزش و کراتینه کمک می‌کند و از آنجاکه عسل آرام‌ بخش است به افزایش رطوبت کمک می‌کند.

“برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌کنید. مخلوط را درون ظرفی منتقل کرده و روی اجاق‌گاز حرارت دهید تا عسل و روغن نارگیل درون یکدیگر ذوب شوند.

اجازه دهید ماسک خنک شود، سپس روی موهای خود بمالید و به مدت 20 دقیقه با کلاه دوش بپوشانید. درمان را با آبکشی موهای خود با آب گرم به پایان برسانید.

دمنوش شیر خانگی برای موی آسیب‌ دیده

شیر را باکمی آب گرم مخلوط‌ کنید و محلول را درون یک بطری اسپری منتقل کنید. قبل از شامپو، روی موهای خشک بمالید و با انگشتان دست خود ماساژ دهید. هر گره‌ ای را که از انتهای رشته‌ های مو شروع می‌شود جدا کنید و راه خود را به سمت بالا (نوک تا ریشه) انجام دهید. همیشه در هنگام جداسازی مو از یک شانه دندان پهن یا یک برس جداکننده استفاده کنید.

ترحمه از یاهولایف / الهام شهیدان

گروه مترجمین مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا