دانستنی هاسلامت و تندرستی

چای نعناع؛ کالری صفر و آرام بخش

چای نعناع؛ کالری صفر و آرام بخش

اکنون و در زمان شیوع کرونا، زمان بسیار خوبی برای شروع به نوشیدن چای نعناع است در اینجا چند دلیل قاطع برای نوشیدن این چای وجود دارد.

گیاه نعناع یک گیاه تزئینی با طعمی ناب وآرامش بخش است  و می تواند با چای سبز، سیاه و یا چای سفید مخلوط شود.

چای نعناع درواقع نوشیدنی ای بدون کافئین، با کالری صفر است که دارای بسیاری از مزایای سلامتی است.

طبق گفته های لورن کادیلاک، متخصص بهداشت جهانی، چای نعناع را می توان  با یخ  ویا به حالت دمنوش و داغ خورد و لذت برد. یک فنجان چتی نعناع مقدارکافی برای تأمین همه مزایای سلامتی است.

چه صرفاً به خاطر طعم تازه و چه اشتیاق به تقویت هضم ، تنش و آسایش آن را بنوشید. در اینجا چند فایده اضافه شده برای نوشیدن چای نعناع را می خوانید:

اثرات آرامش بخش

کادیلاک می گوید: “مطالعات نشان داده اند که نعناع تأثیر آرامش بخشی به ویژه بر دستگاه گوارش دارد و توانایی عجیبی را در کاهش درد ناراحت کننده معده نیز دارد.

چای نعناع ازطریق دم‌کردن برگ‌های آن تهیه می‌شود. چای نعناع برخلاف چای معمولی کافئین ندارد. بنابراین کسانی که مشکل خوابیدن دارند، می‌توانند بدون نگرانی آن را قبل از خواب میل کنند.

همچنین نعناع به کاهش علائم گوارشی مانند درد معده ، اسهال و یبوست کمک می کند. منتول، ماده مؤثر در نعناع به کاهش سردرد نیز کمک می کند.

همچنین نشان داده شده است که نعناع یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد ویروسی است. ” سفارش یک فنجان چای نعناع بعد از یک وعده غذایی حجیم  ایده ای عالی است.

کادیلاک می گوید شما می توانید بعد از نوشیدن چای نعناع، 30 تا 60 دقیقه علائم هضم را بهبود ببخشید، افراد مبتلا به سوزش سر دل ممکن است بهتر شدن علائم را تجربه کنند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا