پزشکی و سلامتتغذیه سالمروانشناسی

5 ماده غذایی برای جلوگیری از افسردگی

جلوگیری از افسردگی با مواد غذایی

در این مطلب از مجله زندگی سالم شما را با 5 ماده غذایی برای جلوگیری از افسردگی آشنا خواهیم کرد.

هنگام احساس نگرانی یا اضطراب ، غذای خوب می تواند بهترین انتخاب باشد. غذاهای شور، شیرین و چرب می توانند بلافاصله احساس استرس ما را در طول قرنطینه به طور طبیعی افزایش دهند،  همچنین می تواند باعث خستگی، التهاب و بالا و پایین رفتن قند بیشتری شود.

دکتر تاز باتیا پنج خوراکی تقویت کننده خلق و خو که مواد مغذی را تحویل می دهد و باعث می شود احساس خوبی داشته باشیمد را با شما به اشتراک می گذارد.

5 ماده غذایی برای جلوگیری از افسردگی

1- ماهی قزل آلا

سالمون یک غذای عالی برای تقویت روحیه شما به دلیل داشتن ویتامین D و امگا 3 است. ماهی قزل آلا همچنین حاوی امگا 3 و ویتامین D است برای حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها و ماهیچه های ما ضروری است. وی توضیح می دهد: “ما از مطالعات بی شماری می دانیم که اگر به مقدار کافی ویتامین D در سیستم خود ندارید، تمایل به افسردگی بیشتری خواهید داشت.

2- تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی برای پروتئین است و از نظر اسیدهای چرب امگا 3 بسیار سرشار است و این ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند.

تخم مرغ دو ماده اصلی دارد که برای بالا بردن روحیه ما ضروری است: پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3. پروتئین به پایداری قند خون کمک می کند. امگا 3، یک ماده مغذی اساسی که بدن ما به تنهایی تولید نمی کند، به کاهش افسردگی کمک می کند. بهاتیا می گوید: “این سطح دوپامین را موجب می شود احساس خوشبختی کنید.

3- اسفناج

اسفناج دارای فولات ها ، یکی از ویتامین های اساسی B برای ما است. سبزیجات برگدار تیره مانند اسفناج حاوی فولات (یک ویتامین B) هستند که برای تولید سروتونین بدن، انتقال دهنده عصبی خوشبخت ما ضروری هستند. “این به معنای واقعی کلمه هر تقویت کننده خلقی را که بدن ما دارد، مدیریت می کند.” بهتیا می گوید. “این در واقع باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم.

4- بادام

بادام دارای چربی های امگا 3 و فیبر است که به تقویت روحیه ما کمک می کند. بادام یک غذای عالی است که سلامت مغز را تقویت می کند، و پر از امگا 3 و فیبر است. “فیبر در اتصال روده و مغز مهم است که برای همه ما احساس خوشبختی می کند.” روده ما انتقال دهنده های عصبی و مواد شیمیایی را تأثیر می گذارد که بر مغز ما تأثیر می گذارد.

5- انواع توت ها

انواع توت ها از آنتی اکسیدان سرشار هستند و به تغذیه مغز ما کمک می کنند. توت فرنگی، زغال اخته و توت سیاه تنظیم خلق و خو، تنظیم حافظه و کاهش التهاب را کنترل می کنند. آنها همچنین از نظر آنتی اکسیدان زیاد هستند. بهاتیا توضیح می دهد: آنتی اکسیدان ها میزان اکسیژن کلی شما را افزایش می دهند. آنها به معنای واقعی کلمه مغز شما را تغذیه می کنند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا