خانواده

چگونه دوام عشق را بالا ببریم؟

چگونه دوام عشق را بالا ببریم؟

چگونه همسرمان تا آخر عمر عاشقمان بماند؟

اگر شما هم به دنبال راهی برای تحکیم بنیان خانواده خود هستید و میخواهید عشق همیشه در زندگیتان جریان داشته باشد نکات زیر را رعایت کنید.

ساعت های اضافی:

سعی کنید خیلی از سرکار دیر به خانه نیایید. دیر آمدن به خانه سبب میشود شما خیلی خسته باشید و دائم سر هر مسئله ای عصبانی شوید. با این کار تنها خانوادتان را ناراحت میکنید. به اندازه کافی کار کنید و زودتر به خانه برگردید تا قبل از صرف شام برای با هم بودن وقت داشته باشید. البته نباید در این زمان به تماشای تلویزیون بپردازید. وقتی وارد خانه میشوید با درآوردن جورابهایتان فکر کار را هم از سرتان بیرون آورید.

جعبه جادویی تلویزیون

شک نکنید که این جعبه جادویی قاتل عشق است. حتی جلوی تلویزیون هم وعده غذایی نخورید زیرا از توجه شما به خانوادتان می کاهد. وقتی همیشه مشغول دیدن تلویزیون باشید دیگر با رفتن به تخت خواب وقتی برای صحبت ندارید. پس تلویزیون ممنوع خصوصا موقع صرف غذا. برای اینکه اعضای خانواده فکر نکنند سختگیری میکنید میتوانید در بعضی شبها تلویزیون را خاموش کنید. توجه کنید که با وجود تلویزیون رابطه بین پدر و مادر و بچه میتواند خراب شود زیرا نقشهای مخرب تلویزیون زیاد است.

 خانه نشینی

اگر به دلیل تماشای فیلم از خانه بیرون نمی روید باید این عادت را از سرتان بیرون کنید. باید وقتی را به بهترین شکل با همسرتان بگذرانید. غذایتان را برای خوردن به پارک ببرید و یا اگر فیلم خاصی را در سینما دوست دارید با همسرتان با هم برای دیدن آن به سینما بروید. به دیدن دوستان و اقوام خود بروید. نباید دور دونفری شدنتان را خط بکشید . شب نشینی های رمانتیک را دوباره از سر گیرید. به جای توجه به تلویزیون به همسرتان توجه کنید.

رسیدگی به تیپ و ظاهر:

اگر چند سال از زندگی مشترکتان میگذرد فکر نکنید نباید به ظاهرتان برسید. در دین هم به آراستگی سفارش زیادی شده است خصوصا بین زن و شوهر.

سعی کنید همیشه مرتب باشید. موهایتان را مرتب کنید. خانه را مرتب کنید. به خودتان برسید و خودتان را به بهترین شکل بیارایید تا همسرتان مطمئن باشد به او اهمیت میدهید.

 بی توجهی

از دیگر عوامل سرد شدن روابط زوجین بی توجهی است که فقط منظور هدیه دادن نیست بلکه همان نگاه هم توجه است. خصوصا وقتی همسر به آرایشگاه میرود یا لباس جدیدی خریده است. زمانی که همسرتان خودش را شیک میکند به او توجه کنید و از او تعریف کنید. تعریف از همسر در جای مناسب خیلی تاثیر گذار است.

 حساسیت زیاد نشان دادن:

همسرتان را سین جین نکنید زیرا زندگی وقتی شیرین میشود که دو طرف به هم اعتماد داشته باشند. شک ها و حساسیت های بی مورد همسرتان را از زندگی با شما خسته میکند و به سمت نفر دوم میکشاند پس عشقتان را از بین نبرید.

خانواده همسر

فکر های منفی را درباره خانواده همسرتان دور بریزید و بدانید رابطه بین همسرتان و خانودتان میتواند صمیمی باشد. همسرتان را به کاری مجبور نکنید. مثلا اگر همسرتان مایل نیست حتما لازم نیست او را مجبور کنید به خانه پدرتان یا دوستتان بیاید.

نبود برنامه

شما و همسرتان باید درباره آینده برنامه ریزی کنید و با هم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بریزید. درباره آینده تان فکر کنید تا روابطتان منسجم شود. برنامه ریزی ها میتواند شامل خرید ماشین، رفتن به سفر، خرید خانه و … باشد.

سکوت:

حرف نزدن همسران در یک رابطه خوب نیست. اگر هیج کدام از زن و شوهر به دیگری گوش نمیدهد و حرف همدیگر را نمیفهمند حتما باید از یک روان درمانگر کمک گرفت تا به آنها طریق رفتار با یکدیگر را بیاموزد. خیلی از وقتها هم سکوت بهتر از حرف هایی که میخواهیم بزنیم است.

9 راهی که عشقتان را دوام میبخشد

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا