حوادث

یافتن همسرم در فضای مجازی نابودم کرد/پایان تلخ زندگی

یافتن همسرم در فضای مجازی نابودم کرد/پایان تلخ زندگی

 

نابود شدن زندگی بخاطر فضای مجازی / ازدواج به شیوه سایت همسریابی

 

 چندماهی از زندگی ما نگذشته بود که سپیده رنگ عوض کرد و ظاهرش با آدمی که قبل از ازدواج می‌شناختم به‌کلی تغییر کرد. او دوست داشت مانتوهای تنگ و جلف بپوشد. هربار که می‌خواستیم باهم بیرون برویم آرایش غلیظ می‌کرد و پوشش مناسبی نداشت؛ حتی…

از بچگی هرچه می‌خواستم دراختیارم بود

مرد جوان در راهرو دادگستری سرگردان است. به‌سراغش رفتم تا علت آمدنش به دادگاه را جویا شوم. آه سردی کشید و گفت: من تک‌پسر خانواده هستم. در نوجوانی دخترهای زیادی دلشان می‌خواست با من دوست شوند: هم به‌خاطر این‌که ظاهر خوبی داشتم و هم وضع مالی خانواده ما در سطح عالی بود.
به‌هرسختی بود و با پافشاری خانواده دیپلم و لیسانسم را گرفتم و وارد بازار کار شدم. بعد از این‌که در یکی از شرکت‌های تجاری کاری پیدا کردم، پدر و مادرم به‌شدت به من اصرار می‌کردند که ازدواج کنم؛ اما زیر بار نمی‌رفتم، تا این‌که در یکی از سایت‌های همسریابی با دختری محجبه به‌نام سپیده آشنا شدم.
از آنجا که اولین و مهم‌ترین معیارم برای ازدواج، ظاهر محجبه طرف مقابلم بود، پس از مدتی آشنایی، موضوع را با پدر و مادرم درمیان گذاشتم؛ اما با مخالفت شدید آن‌ها روبه‌رو شدم؛ چون آن‌ها معتقد بودند در این‌طور ارتباط‌ها نمی‌شود شناخت خوبی از افراد پیدا کرد؛ اما من پایم را در یک کفش کردم و گفتم: من عاشق سپیده هستم و می‌خواهم با او ازدواج کنم. سرانجام به‌رغم مخالفت شدید پدر و مادرم و دریک مراسم باشکوه پیوند زناشویی بین ما بسته شد و زندگی مشترکمان را با هم شروع کردیم.

سپیده رنگ عوض کرد

چندماهی از زندگی ما نگذشته بود که سپیده رنگ عوض کرد و ظاهرش با آدمی که قبل از ازدواج می‌شناختم به‌کلی تغییر کرد. او دوست داشت مانتوهای تنگ و جلف بپوشد. هر بار که می‌خواستیم باهم بیرون برویم آرایش غلیظ می‌کرد و پوشش مناسبی نداشت؛ حتی به من گفت: دوستانت را به منزل بیاور. او خیلی ادعای روشنفکری داشت. من که تا دیروز به‌خاطر حجاب او و پوشش خوبش عاشقش شده و با او ازدواج کرده بودم دیگر نمی‌توانستم این زندگی را تحمل کنم. هرروز اختلافات‌مان بیشتر و بیشتر می شد؛ تا این‌که فهمیدم با یکی از دوستانم در شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد.
دیگر برای من ثابت شد که حجاب او برای فریب من بوده است و حالا بعد از مشاجره‌ای که سر ارتباطش با دوست من در شبکه‌های اجتماعی به‌میان آمد، چند هفته است که از خانه رفته و امروز با احضاریه دادگاه روبه‌رو شدم که در آن درخواست طلاق داده و مهریه‌اش را نیز به‌اجرا گذاشته است… .

در انتخاب همسر به ظاهر افراد توجه نکنید

کارشناس مشاوره و روان‌شناس مرکز مشاوره آرامش پلیس دررابطه با این پرونده اظهارداشت: در هر انتخابی ازجمله انتخاب همسر توجه به کلیه ویژگی‌ها و خصوصیات افراد می‌بایست مبنای تصمیم‌گیری ما قرار گیرد. ما نمی‌توانیم ظاهر افراد را مبنایی برای تصمیم‌گیری و قضاوت درباره میزان تفاوت‌ها و شباهت‌های فرد مورد نظر خود قرار دهیم.
آنچه در این جا باید به آن اشاره کرد این است که در ارتباط با ازدواج و انتخاب همسر مناسب شناخت علایق، استعدادها، افکار، دیدگاه‌های مذهبی و اعتقادات به‌عنوان ملاک های اساسی در هر ازدواجی شناخته شده است که کارشناسان و روان‌شناسان نیز توجه به این مسائل را بسیار ضروری می‌دانند.
بنابراین نیاز است خانواده‌ها نیز باتوجه به این معیار و ملاک‌ها فرزندان خود را که امیدهای آینده و پرورش‌یافتگان کانون گرم خانواده‌هایشان هستند درباره این مسائل آگاه و توجیه کنند تا مسیر سبز زندگی خود را با ازدواجی هوشمندانه انتخاب کنند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از جوانان در شرف ازدواج گاهاً به‌خاطر احساسات و عواطف تامین نشده در فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها، شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان مامنی برای تخلیه هیجانات و بروز احساسات خود انتخاب می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود به‌وسیله القائات راهکارها و مطالب غالباً اشتباه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تصمیم‌گیری کنند.
در اینجا به خانواده‌ها و جوانان آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم در هرتصمیمی و هرمرحله‌ای از زندگی برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی امر مهمی چون ازدواج را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو نکنند و واقعیت را سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند.

نابودی زندگی بخاطر فضای مجازی
یافتن همسرم در فضای مجازی نابودم کرد/پایان تلخ زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا