حوادث

کمک به زندگی دوستم به ضرر خودم تمام شد./ثوابم کباب شد.

کمک به زندگی دوستم به ضرر خودم تمام شد./ثوابم کباب شد.

کمک به زندگی دوستم به ضرر خودم تمام شد./ثوابم کباب شد.

دوستی ده‌ساله
خانمي جوان باحالتی همراه با ترس و نگراني فراوان وارد اتاق مشاوره پلیس اصفهان شد و گفت: تقريباً ده سال قبل با شهين که يكي از همسایه‌هایم بود و به‌دليل نبود خانواده‌اش اغلب براي حل‌وفصل کارهايش در هر زمينه به من مراجعه می‌کرد و کمک می‌خواست دوست شدم. به‌مرور زمان رفت‌وآمد من و شهين خانوادگي شد و صميميت زيادي بين ما به‌وجود آمد و مثل يك خواهر براي هم بوديم. تقريباً پارسال بود که يک روز شهين به من زنگ زد و گفت: می‌خواهم تو را ببينم. به منزلش رفتم. خيلي ناراحت بود و می‌گفت به‌تازگی متوجه روابط تلفني مشکوک همسرش شده و نمی‌داند چگونه با او برخورد کند. کمي او را دلداری دادم و گفتم احتمالاً اشتباهي رخ‌داده، همسرت آدم سالمي است.

کمک به زندگی دوستم به ضرر خودم تمام شد./ثوابم کباب شد.
تا مدتي ذهنم مشغول بود که آيا واقعاً آن مرد داراي چنين روابطي است يا نه؟ دست بر قضا يک ماه بعد به منزل يکي از اقوامم رفته بودم که ماشين امير، همسر شهين را در کوچه آن‌ها ديدم. شک کردم و پيگير موضوع شدم تا بالاخره از طريق صاحب‌خانه آنجا فهميدم که او منزلي را کرايه کرده و با زني که ادعا می‌کند همسرش است زندگي می‌کند.

صاحب‌خانه هم موضوع را با مستأجر خود در میان گذاشت که کسي راجع به شما پرس‌وجو می‌کند. اتفاقي هم یک‌بار امير مرا نزديک آن خانه ديد و از من پرسيد: شما اينجا چه‌کار می‌کنید؟ گفتم: براي ديدن اقوامم آمده بودم. براي اينكه ثواب كنم و كمكي به دوستم كرده باشم موضوع را طي نامه‌ای بدون آدرس به شهين اطلاع دادم؛ اما نه‌تنها اين كار مشكل را حل نكرد بلكه درگيري و بحث بين آن‌ها شروع شد و امير هم با من تماس گرفت و گفت: شما نامه را به همسرم داده‌اید. من هم جواب مثبت دادم و اظهار داشتم که هدف من کمک به نجات زندگي شما بوده و انگيزه ديگري نداشته‌ام.

می‌خواستم ثواب كنم، كباب شدم

وقتي امير فهميد همسرش موضوع را از طريق من فهميده مشکلات زيادي برايم ايجاد كرد و حتي یک‌بار به‌شدت از سوي او مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتم. می‌خواستم ثواب كنم، اما كباب شدم. حالا هم به‌خاطر اختلافاتي كه بين دوستم با همسرش رخ‌داده احساس گناه و ملامت و پشيماني می‌کنم و از سال گذشته در حال مصرف داروهاي ضدافسردگی هستم و اکنون بنابر پيشنهاد روان‌پزشک به شما مراجعه کرده‌ام تا به من كمك كنيد.

تصمیم‌گیری شتاب‌زده
كارشناس مركز مشاوره آرامش پليس اصفهان گفت: افرادي که شتاب‌زده رفتار می‌کنند اغلب درباره نتايج رفتارشان به حد کافي فکر نمی‌کنند و در تصمیم‌گیری‌هایشان دچار مشکل می‌شوند. اين دسته افراد به‌طورمعمول توجهي به اختیاراتشان قبل از عکس‌العمل نشان‌دادن، ندارند و پس از رخدادهای ناگواري که به‌دنبال این‌گونه تصمیم‌گیری‌های عجولانه برايشان پيش می‌آید دچار اضطراب بالا و تنش دروني می‌شوند.

وي افزود: شناخت ناکافي درباره افرادي که براي معاشرت و روابط صميمانه حتي به‌صورت خانوادگي انتخاب می‌شوند اغلب باعث بروز ناهماهنگی‌های رفتاري می‌شود و در اين پرونده نيز ورود مراجع به مشکلات آنان نتايج ناراحت‌کننده‌ای را به‌وجود آورده است.

وي افزود: آنچه در اين پرونده قابل‌تأمل است این که آن خانواده و احساس مسئوليت و دلسوزي بیش‌ازحد درباره آن خانم که همسرش مرتکب بی‌وفایی شده بود، با يک اقدام نسنجيده باعث تعارضات جدی‌تر در زندگي زناشويي آنان شد. كارشناس مركز مشاوره آرامش پليس اصفهان گفت: از سوي ديگر کنکاش و جست‌وجوي زياد و غیرضروری در زندگي ديگران ازنظر شرعي داراي اشکال بوده و ايشان به اين مسئله هيچ توجهي نداشته است. اين روان‌شناس و آسیب‌شناس مسائل خانواده خاطرنشان كرد: برخورد خشونت‌آمیز مرد با وي باعث شکل‌گیری احساس انتقام و اضطراب بالا شده؛ زيرا وي به‌دليل عدم آگاهي خانواده‌اش نمی‌توانسته اقدام قانوني دال بر شکايت ضرب و شتم صورت دهد و ترس از طردشدن به اين مسئله دامن زده است؛ درضمن عدم رعايت اصول درست امربه‌معروف و نهي از منکر يکي از دلايل مهم اين اتفاق بوده است.

کمک به زندگی دوستم به ضرر خودم تمام شد./ثوابم کباب شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا