حوادث

کلاهبرداری تحت پوشش فروش خودروهای تصادفی به جای صفر

کلاهبرداری تحت پوشش فروش خودروهای تصادفی به جای صفر

دستگیری کلاهبرداران فروش ماشین تصادفی به جای ماشین صفر

جهت خرید یک دستگاه خودروی سواری ، ازطریق آگهی روزنامه با یک شماره تماس گرفتم . به نظر می رسید فروشنده خودرو، قیمت مناسبی را برای فروش خودرو اعلام کرده ؛ فروشنده مدعی بود که خودرو از لحاظ بدنه و موتوری، فاقد هرگونه مشکل فنی و یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی، قصد فروش آن را دارد ؛ نهایتا پس از توافق ….

کلاهبرداری تحت پوشش فروش خودرو

شهروندی با مراجعه به یکی از کلانتری های پایتخت به مأموران اعلام داشت افرادی تحت عنوان فروش یک دستگاه خودرو سواری به شرط سلامت خودرو ، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند. وی گفت :جهت خرید یک دستگاه خودرو سواری ، ازطریق آگهی روزنامه با یک شماره تماس گرفتم . به نظر می رسید فروشنده خودرو قیمتی مناسب را برای فروش خودرو اعلام کرده ؛ فروشنده مدعی بود که خودرو از لحاظ بدنه و موتوری، فاقد هرگونه مشکل فنی و یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی قصد فروش آن را دارد ؛ نهایتا پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو و دیدن آن، از وی خواستم به یک دفتر رسمی رفته تا قرارداد فروش خودرو سریعا تنظیم و پول خودرو را نقدا به وی پرداخت کنم . بنده به همراه فروشنده به یکی از دفاتر اسناد رسمی رفته ، اسناد مالکیت خودرو به نام من منتقل و پول خودرو نیز نقدا به فروشنده پرداخت شد  .
مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت : پس از گذشت چند روز از زمان خرید خودرو ، با مراجعه به محل کار یکی از دوستان خود در یک مغازه تعمیرات خودرو ، ایشان در همان بررسی اولیه به من اعلام کرد که خودرو کاملا تصادفی بوده و به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه واژگونی است  ؛ با فروشنده تماس گرفتم، اما در کمال تعجب ایشان زیر بار نرفت و عنوان داشت که خودرو را پس از رؤیت کامل بنده و برابر اسناد رسمی و دولتی به من فروخته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تماس نشد .

دستگیری متهمین پرونده

با آغاز رسیدگی به پرونده ،کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند که متهمین پرونده از مدتی پیش با درج آگهی فروش خودروهای مختلف درقسمت نیازمندی های روزنامه، اقدام به فروش خودروهای کاملا تصادفی در پوشش خودروهای صفر کرده‌اند ؛ در ادامه و با بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان با شناسایی ده ها مالباخته و بررسی اظهارات آنها، اطمینان پیدا کردند که تمامی این مالباختگان توسط یک گروه از کلاهبرداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند . با بهره گیری از اقدامات پلیسی ، کارآگاهان آگاهی موفق به شناسایی یک گاراژ استیجاری شدند که در آن ، یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری به همراه برادرش و یکی دیگر از بستگان، اقدام به نوسازی خودروهای تصادفی و در ادامه فروش آنها تحت عنوان خودروهای صفر از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار کرده بود. در ادامه رسیدگی به پرونده ، با اطمینان از حضور متهمین در داخل گاراژ، هر سه آنها دستگیر و صراحتا به ده ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و دیگر عضو گروهشان به نام آرمان را نیز معرفی  کردند که او نیز دستگیر شد . سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش مالی پرونده عنوان داشت : دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین صادر و با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب با جرایم مرتبط با کلاهبرداری، از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پلیس مراجعه کنند.

کلاهبرداری
کلاهبرداری تحت پوشش فروش خودروهای تصادفی به جای صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا