خانواده

چگونه والدین کلاس اولی ها بر استرس خود غلبه کنند؟

برای غلبه بر استرس والدین باید راهکارهایی را بیان کرد که فرزندان در بدو ورود به مدرسه دچار اضطراب ناشی از نگرانی والدین نشوند. این کار با تمرکز بر روی مسائل و مشکلاتی که فرزندان دارند نیز کمک بسیاری می‌کند.

۱/ بسیاری از پدر و مادرهایی که فرزند کلاس اولی دارند، نیاز دارند تا زمانی را صرف گذراندن با فرزند در مدرسه کنند. این کار باعث می‌شود تا بتوانند با آرامش از کودکانشان جدا شوند و شاهد گریه و استرس کودک خود نباشند.

۲/ در ابتدای ورود کودک به مدرسه، بسیار مناسب خواهد بود تا برای هر عملی که در راستای انجام تکالیف، جمع و جور کردن کتاب و دفتر یا مرتب کردن لباس‌ها و لوازم مدرسه از سوی کودک انجام می‌شود به‌وفور او را مورد تشویق قرار دهند.

۳/ اولیای دانش آموزان به جای تحمیل استرس به فرزندان خود، باید سعی کنند با آنها منطقی برخورد کنند و درعین‌ حال شرایطی را در محیط خانه فراهم کنند تا به جای تشدید استرس و اضطراب، آنها با آمادگی و اعتمادبه‌نفس به مدرسه بروند و نتیجه مطلوبی را کسب کنند.

۴/ استفاده و کمک گرفتن از سیستم‌های حمایت خانواده‌ها اهمیت بسیار زیادی در روال غلبه بر استرس والدین دارد. داشتن یک حامی اجتماعی می‌تواند به کاهش استرس پدر و مادر کمک بسیار زیادی کند.

مشاوره گرفتن از یک کارشناس خانواده می‌تواند برای راهنمایی والدین و کاهش استرس آنها و حتی دانش آموزان بسیار مؤثر باشد.

۵/ طراحی درمان ترکیبی خانواده- محور با بهبود کارکرد تحولی خانواده برای کاهش استرس در هر دو قلمروی کودک و والدین.

۶/ انجام بازی‌درمانی فلورتایم مبتنی بر خانواده مؤثر بر نشانه‌های رفتاری کودکان و استرس والدگری.

مجله اینترنتی زندگی سالم

بهارک فرخی، روان شناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا