خانواده

چه کنیم تا کودکمان در “مهدکودک” سرما نخورد

“مهدهای کودک” یکی از مکان‌های پرورش خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی در کودکان خردسال است اما والدین باید توجه ویژه‌ای به حفظ “سلامت کودکان” خود هنگام رفت و آمد به مهدهای کودک داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، برخی از والدین به دلیل مشغله کاری فرزندان خود را به “مهدهای کودک” می‌فرستند اما عدم رعایت صحیح بهداشت از سوی والدین می‌تواند باعث سرایت انواع بیماری‌ها به سایر کودکان شود.

گفتنی است: از جمله نکاتی که والدین می‌توانند هنگام فرستادن کودک به مهدهای کودک رعایت نمایند، رفت در عدم ابتلای کودک به بیماری‌های واگیردار است.

پزشکان توصیه می‌کنند: تا والدین جدا از فرستادن کودک بیمار به مهدهای کودک خودداری نمایند تا زمانی که دیگر امکان سرایت بیماری‌ وجود نداشته باشد. البته در این زمینه مربیان مهدهای کودک مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

از جمله اقدامات دیگر والدین تمیز کردن وسایل بازی است که کودک به همراه خود به مهدکودک می‌برد زیرا این وسایل به دلیل احتمال تماس سایر کودکان با آن وسیله می‌توانند یک عامل خطرساز انتقال بیماری‌ها باشد.

آموزش شستن دست‌ها به کودکان بزرگ‌تر از جمله نکات موثر دیگری است که باعث عدم ابتلای بسیاری از کودکان به بیماری‌های مختلف می‌شود.

یکی دیگر از نکات ضروری که والدین باید به کودکان خود بیاموزند پرهیز از انجام فعالیت‌های خطرناک در زمان‌هایی است که والدین در کنار آنها حضور ندارند.

همچنین والدین باید نوعی رابطه دوستانه با کودک خود برقرار سازند و اعتماد او را برای بازگو کردن صادقانه تمامی حوادث در طول روز را جلب نمایند تا چنانچه موردی به نظر والدین ضروری و قابل توجه باشد به آن اطلاعات دسترسی داشته باشند.

یکی از موارد ضروری برای حفظ سلامت و آرامش کودک در مهدهای کودک، وجود داشتن یک رابطه دوستانه بین والدین و مربیان مهدکودک است تا به این صورت نظارت و کنترل بر روی کودک بیشتر شود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا