دسته بندی نشده

چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی؟

اغلب وسایل آتش بازی و غیر استاندارد از چین وارد می شوند.

عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در وقوع سوختگی در چهارشنبه سوری دخیل هستند بطوریکه شیوع آن در میان اقشار و جوامع کم‌درآمد بیشتر است.
به گزارش مهر،دکتر محمدجواد فاطمی جراح پلاستیک ضمن بیان این مطلب گفت: پیشگیری به دو صورت فعال و غیرفعال است که پیشگیری غیرفعال کمتر مبتنی بر دخالت انسانی است، بسیار کارآمدتر است.

روش‌هایی مانند نصب و پیش‌بینی امکانات پیشگیری از سوختگی و اطفای حریق و سامانه‌های اعلام و کنترل آتش‌سوزی در ساختمان‌ها که در ایران به دلیل مسائل اقتصادی، کمتر به پیشگیری غیرفعال پرداخته شده است. پس باید باید به آموزش و فرهنگ‌سازی، یعنی پیشگیری فعال در این زمینه توجه کنیم. چرا که متاسفانه فقر فرهنگی به افزایش این مسئله دامن زده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه‌سوری با برخوردهای نسنجیده و سلبی در سال‌های اخیر از یک آیین ملی تبدیل به یک بحران و روز ترسناک و پرحادثه شده است. اغلب وسایل آتش‌بازی و غیراستاندارد از چین وارد می‌شود و تنها یک شرکت داخلی به تولید وسایل استاندارد آتش‌بازی می‌پردازد و خوشبختانه فروشگاه‌های مجاز فراوانی نیز در سطح کشور وجود دارد.

دو شرکت نیز به واردات وسایل استاندارد می‌پردازند. این‌ها سایت‌های آموزشی خوب با اطلاعات مفید، قابل فهم و استفاده مناسبی نیز دارند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا