خانواده

چند روش برای جلوگیری‌ از لجبازی کودکان

 

کودکان، بدلیل نداشتن تجارب کافی دچار مشکلاتی می‌شوند که باید از رفتار درمانی استفاده کرد.

دکتر نسرین امیری، روان پزشک کودک و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لج بازی کودکان در یک سنی تقریبا در حدود 2 یا 3 سالگی به صورت طبیعی قلمداد می‌گردد که در واقع می‌خواهد هویت اولیه خود را پیدا کند و دومین دوره‌ی آن در دوران نوجوانی است که برای تثبیت هویت ثانویه خود این عمل را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: لج بازی در کودکان مشکلی است که دو سو دارد، که یکی خود بچه است و دیگری مخاطب وی است مخاطب کودک می‌تواند یک فرد بزرگ و یا یک شخص هم سن و سال وی باشد اگر لجبازی، در موارد هم سن و سال صورت بگیرد می‌تواند در رابطه با مسائل مربوط به حسادت محسوب گردد که در چنین مواردی باید به کودک کمک کرد تا اعتماد به نفس در او شکل بگیرد.

 

وی افزود: نوع دیگری از لجبازی وجود دارد که مخاطب آن افراد بزرگسال است افراد بزرگسال ممکن است مشکلات رفتاری داشته باشند که تنبیه‌ها و پاداش را نا به جا به کار ببرند.

 

وی در پایان گفت: بسیاری از خانواده‌ها تربیت فرزندانشان طوری است که لج بازی را تولید می‌کنند پس بچه‌ها زمانی می‌توانند رفتار مناسبی داشته باشند که بدانند شرایط و قوانین خاصی وجود دارد در غیر این صورت هرج و مرج پیش می آید که در نهایت اختلالاتی را در فرزندان ایجاد می کند که برای درمان آن باید از رفتار درمانی استفاده کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا