بحث هفته

چرا برخی افراد مریض نمی‌شوند!

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که به ندرت مریض می‌شوند و یا اصلاً مریض نمی‌شوند!

اگر شما جزو افرادی هستید که خیلی زود به بستر بیماری می‌افتید حتماً به این افراد غبطه می‌خورید. گاهی پیش می‌آید آدم حرصش در می‌آید که چرا هر بیماری که شایع می‌شود اول خودش می‌گیرد اما بعضی‌ها هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد. البته که ما برای همه آرزوی سلامتی داریم. اما باید بدانید این افراد عادت‌هایی دارند که احتمالاً شما ندارید. آن‌ها این عادت‌ها را اسرار سلامتی خود می‌دانند. ما در این مطلب قصد داریم ۴ مورد از این اسرار را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه شوید.

افراد سالم رژیم کم کالری دارند

سال‌هاست که بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند میزان کالری‌های دریافتی در رژیم غذایی روزانه ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داده شود. نتایج پژوهش‌هایی که روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی کم کالری، میانگین طول عمر را افزایش می‌دهد. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد زمانی که کمتر غذا می‌خوریم احتمال ابتلا به بیماری‌های مربوط به افزایش سن مثل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و بیماری آلزایمر کاهش می‌یابد.

اگر می‌خواهید سالم بمانید هر چیزی که دم دستتان می‌آید را نخورید و کالری بیهوده دریافت نکنید. دریافت کالری زیاده از حد و بیهوده، بدن را به سمت ابتلا به بیماری‌ها خواهد کشاند.

pH خون افراد سالم متعادل است

مواد غذایی مصرف شده در هنگام گوارش، مواد بازی یا اسیدی تولید می‌کنند. بدن انسان برای داشتن عملکرد خوب و پیشگیری از بیماری‌ها و به خصوص پیری پوست به pH ثابتی در حدود ۷ نیاز دارد.

تأثیر اسیدی شدن pH خون این است که بدن مواد معدنی را از استخوان‌ها بیرون می‌کشد تا سطح اسیدیته خون را پایین بیاورد. این حالت زمانی پیش می‌آید که گوشت قرمز، قند و غلات تصفیه شده‌ زیادی بخورید و سبزیجات و میوه‌ها سهم اندکی در رژیم غذایی‌تان داشته باشد. برای همین سعی کنید در هر وعده غذایی نسبت مواد غذایی قلیایی به مواد غذایی اسیدی را ۷۰ به ۳۰ تنظیم کنید؛ یعنی ۷۰ درصد مواد غذایی قلیایی مثل سبزیجات و میوه های تازه و ۳۰ درصد مواد غذایی اسیدی مثل گوشت، تخم مرغ، پنیر، نان، آرد، پاستا، مواد غذایی صنعتی.

توصیه می‌کنیم مواد غذایی اسیدی را با مواد غذایی به اصطلاح «جبرانی» مصرف کنید مثلاً گوشت را با سبزیجات، پاستاها را با گوجه فرنگی و پنیر را با انجیر خشک میل کنید.

افراد سالم مخمر آب جو مصرف می‌کنند

یکی از این افراد سالمی که اتفاقاً ۸۳ سال نیز دارد خانم باربارا استون است که رمز سلامت خود را در این می‌داند که صبح به صبح مخمر آب جو را در آب حل و میل می‌کند. این خانم باستان شناس که دائم در بیابان‌های سوریه در حال اکتشافات است این عادت خود را به هیچ وجه ترک نمی‌کند حتی در سفرهای اکتشافی خود. مخمر آب جو (نه آن مخمرهایی که برای پخت نان استفاده می‌شود) منبع خوب ویتامین‌ها و مواد معدنی است مثل ویتامین‌های گروه B، فسفر، سلنیوم، روی، آهن، مس، منیزیم، منگنز و پتاسیم. این مخمر همچنین حاوی فیبر است و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، رفع خستگی، افزایش اشتها، محافظت از کبد، تنظیم قند خون، کاهش کلسترول بد و غیره مفید است.

خانم استون توصیه می‌کند که علاوه بر نوشیدن این مخمر، پودر آن را روی پف فیل، غلات صبحانه یا ماست بریزید یا اینکه به سوپ‌ها، سس‌ها و غذاهای آماده شده در فر اضافه و از خواص آن بهره‌مند شوید. توصیه می‌کنیم افرادی که به نقرس مبتلا هستند و همچنین زنان باردار یا شیرده و نیز افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف است از این مخمرها استفاده نکنند.

افراد سالم دوش آب سرد می‌گیرند

یکی از این افرادی که راز سلامتی خود را در دوش آب سرد می‌داند آقای نیت هالسی است. ایشان هر روز صبح دوش آب سرد می‌گیرند و معتقدند به این دلیل هیچ وقت مریض نمی‌شوند. به عقیده‌ی آقای هالسی دوش آب سرد نه تنها باعث سلامتی می‌شود بلکه نمی‌گذارد پوست خشک شود.

مجله اینترنتی زندگی سالم

فاطمه مهدی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا