دسته بندی نشده

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های تامین اجتماعی تا دهه اول فرودین ۹۸

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،۵هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان تامین اجتماعی تا پایان دهه اول فروردین ۹۸ به داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز پاراکلینیک پرداخت می شود.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، بر ضرورت تعامل بیشتر بین این دو نهاد در حوزه های مرتبط با نظام سلامت تاکید کرد.

*رابطه بین پزشک و بیمار سرمایه اجتماعی برای جامعه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش موثر جامعه پزشکی در جامعه، نقش موثر جامعه پزشکی در جامعه، رابطه بین پزشک و بیمار را سرمایه اجتماعی برای جامعه خواند و با انتقاد از برخی غفلت ها در مخدوش کردن این رابطه، اذعان داشت: سازمان نظام پزشکی می بایست در این زمینه با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی اجتماعی خود در مسیر ارتقای جامعه پزشکی و افزایش اعتماد اجتماعی به آن گام های جدی تری بردارد.
شریعتمداری با اشاره به جایگاه ویژه و سرآمد پزشکان ایرانی در دنیا، ارتقا علوم پزشکی را از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: صف های طولانی بیمارانی که برای اعمال جراحی ساده راهی کشورهای خارجی می شدند، به ما یادآوری می کند که ارائه خدمات پزشکی در ایران هم اکنون به چه جایگاه مهمی در دنیا دست یافته که مرجع بسیاری از بیماران کشورهای همسایه است و ضمن ارتقا استقلال نظام اسلامی در سال از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.
وی به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پزشکان با بذل جان چه در بیمارستان های صحرایی در پشت جبهه ها و چه در بیمارستان های پشتیبان در شهرهای بزرگ نشان دادند که همواره همراه مردم و نظام اسلامی بوده اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح برخی مشکلات موجود در نظام سلامت کشور بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی را سه حوزه مشترک مابین این وزارتخانه و سازمان نظام پزشکی خواند و افزود: با توجه به مطالبات انباشته شده، وظیفه داریم تا نسبت به کاهش مطالبات و زمان بازپرداخت خدمات اقدام کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا در ماه های اسفند و فروردین بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه پزشکی و نظام سلامت از بیمه ها را بتوان پرداخت کرد و این فاصله را کاهش داد.
شریعتمداری با اشاره به اینکه ۴۰درصد دارو و تجهیزات پزشکی در مجموعه این وزارتخانه تولید می شود، اظهار امیدواری کرد تا با تعامل بیشتر بتوان مشکلات موجود در این زمینه را نیز حل و فصل کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت ساختارمند کردن ارتباط میان این وزارتخانه با سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد تا با تعیین نمایندگان دو طرف در سه کمیته ویژه در حوزه های بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی و با هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوان در مسیر حل مشکلات موجود و نیز ارتقا سطح سلامت در جامعه قدم های موثری برداشت. در این‌ جلسه همچنین، دکتر سلام زاده، نماینده منتخب جامعه داروسازی تهران در هیات مدیره نظام پزشکی و نیز دبیر هیات بدوی نظام‌پزشکی، به توضیح و تشریح مسائل و مشکلات داروخانه ها بویژه در خصوص مشکلات گردش مالی در حوزه دارو، مطالبات بخش دارو از بیمه تامین اجتماعی و پاره ای از مشکلات داروخانه ها با شرکتهای پخش پرداختند. شریعتمداری ضمن قبول مشکلات اقتصادی مطروحه، اعلام نمودند که در حال پیگیری جدّی هستند تا ان شاءالله تا دهه اول فرودین ۹۸، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان، از طرف تامین اجتماعی برای بازپرداخت بدهی های سازمان بیمه تامین اجتماعی به داروخانه ها، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک تخصیص یابد. ایشان اظهار امیدواری کردند با تحقق این امر کارگشایی خوبی در حوزه مطالبات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی خواهیم داشت.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا