خانواده

وجود لوزه سوم در کودکان زیر سه سال الزامی است

دندان کودک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: اگرکودک زیر ۳ سال دچار بزرگی غیر قابل برگشت لوزه، عفونت‌های مزمن، انسداد تنفسی یا خرخر مقاوم به درمان شود انجام عمل جراحی الزامی می‌شود در غیر این صورت در این محدوده سنی عمل لوزه سوم پیشنهاد نمی‌شود.

مهتاب ربانی اناری  اظهار داشت: لوزه سوم یکی از بافت‌های لنفاوی بدن است که در ناحیه پشت حفره‌های بینی در ناحیه حلق بینی قرار گرفته است.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: به صورت نرمال، لوزه سوم در مواجهه با عفونت‌ها مانند همه بافت‌های لنفاوی بدن اندازه‌اش بزرگ می‌شود و نقش دفاعی ایفا می‌کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: نقش دفاعی لوزه‌ها در ترشح آنتی‌بادی‌ها به خصوص در کودکان زیر 3 سال اهمیت بیشتری ایفا می‌کند و ترجیحاً در این محدوده سنی عمل لوزه سوم پیشنهاد نمی‌شود.

ربانی اناری ادامه داد: انجام عمل جراحی در کودکان زیر 3 سال در موارد خاص الزامی می‌شود مثلاً لوزه دچار بزرگی غیر قابل برگشت یا عفونت‌های مزمن مداوم شده باشد یا اینکه لوزه موجب انسداد تنفسی و خرخر مقاوم به درمان شود که تشخیص این حالت‌ها با پزشک معالج است.

متخصص گوش، حلق و بینی تشریح کرد: یکی از شایع‌ترین حالت‌هایی که در کودک علائم گرفتگی بینی و بزرگی لوزه را تقلید می‌کند آلرژی و حساسیت است که در صورت تشخیص توسط پزشک معالج، درمان آن مقدم بر جراحی لوزه است.

ربانی اناری در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر شناخت علائمی که به تجویز عمل لوزه منجر می‌شود گفت: در صورتی‌که پزشک معالج کودک را طی ویزیت‌های متعدد تحت نظر داشته باشد و کودک دچار آلرژی به درمان دارویی پاسخ مناسب ندهد آنگاه انجام عمل جراحی لوزه قابل توجیه است و پزشک معالج می‌تواند بیمار را به متخصص گوش، حلق و بینی یا جراحی سر و گردن برای انجام عمل جراحی لوزه ارجاع دهد.

منبع:فارس

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا