تازه ها

همه چيز درباره زايمان طبيعي در آب

 

زايمان طبيعي در آب مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد مي‌كند، به طور مطلوبي كاهش مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، زایمان در آب نوعی هیدروتراپی محسوب می شود . تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد كه هیدروتراپی نقش مؤثر و غیر قابل انكاری در كنترل درد و بخصوص درد پشت و كمر دارد و باعث آرامش در مادر و نوزاد مي شود.

دانشمندان با انجام مطالعاتي روي تولد هزاران نوزاد دريافتند آن دسته از نوزاداني که به روش زايمان در آب متولد شدند در بزرگسالي از آرامش اعصاب بيشتري بخوردار بودند و ميزان تنش هاي عصبي در آن ها بسيار کمتر بود.

گفتني است، زايمان درآب باعث تسريع در روند زايمان مي شود و مادر سريع تر به حالت اوليه خودش باز مي گردد و اين روش نقش زيادي در رشد نوزاد نيز دارد و  تعداد نوزادان سالم تري نسبت به ديگر روش هاي تولد در يک بازه زماني به دنيا مي آيند.

همچنين مطالعات اخير نشان مي دهند، شل شدن بدن در آب باعث كم شدن احساس درد، كم شدن اضطراب، كاهش سطح آدرنالین و در نتیجه ترشح آندوژن اكسی توسین می گردد از اين رو مادر کمترين انر‍ژي را صرف مي کند.

پزشکان اميدوارند تا با گسترش و رواج اين شيوه زايمان تعداد تولد کودکان سالم در سراسر دنيا روز به روز افزايش يابد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا