اینترنت

هشدار پلیس فتا درمورد ارائه ایمیل به سایت‌ها

اینترنتمرجع : خبرگزاری ايسنا

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص ارائه ایمیل و مشخصات فردی به سایت‌ها یا گروه‌های اینترنتی هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ اسداله زحمتکش در مورد ارائه ایمیل و مشخصات فردی به سایت‌ها یا گروهای اینترنتی بیان کرد: برخی سایت‌ها یا گروه های اینترنتی وجود دارند که عضویت در آنها منوط به دادن آدرس ایمیل و مشخصات فردی می باشد لذا همیشه این سایت‌ها در نگهداری و حفظ اطلاعات و آدرس ایمیل، مورد اعتماد نبوده و اطلاعات را در اختیار دیگر افراد و یا شرکت‌ها قرار می‌دهند، چه بسا فروشگاه‌ها یا کلاهبرداران اینترنتی ایمیل‌های ثبت شده این سایت ها را خریداری یا به طریقی بدست آورند و در جهت اهداف خود مورد سوءاستفاده قرار دهند.

وی افزود: در بعضی از مواقع پس از اینکه عضویت خود را ثبت می‌کنید ایمیل‌های زیادی با عنوان‌های مختلف برای شما ارسال می‌گردد این ایمیل ها ممکن است تبلیغاتی، خبری، برای فروش کالایی و یا از سوی فردی کلاهبردار برای رسیدن به هدف خاصی ارسال گردند.

زحمتکش در ادامه بیان داشت: به بعضی از آنها نیز فایلی پیوست شده است این فایل می‌تواند حاوی یک بدافزار باشد که پس از باز کردن ایمیل بصورت خودکار روی سیستم شما کپی و مشکلاتی از جمله ارسال اطلاعات بانکی و تصاویر خصوصی ، تخریب اطلاعات و یا تغییر در ان بوجود بیاورد. لازم به توضیح است بیشتر این ایمیل ها با موضوعاتی فریبنده برای اشخاص ارسال می گردد.

رییس پلیس فتا کرمانشاه در خاتمه به شهروندان توصیه کرد‌: آدرس ایمیل خود را به راحتی در هر سایتی برای عضویت ثبت نکرده و اگر نیاز به اطلاعات ان وب سایت دارید از یک ایمیل دیگر استفاده کرده و اطلاعات ایمیل خصوصی و اصلی خود را وارد نکنید، همچنین و برروی هر لینکی که برای شما ارسال می‌شود و منبع آن را نمی‌دانید کلیک نکنید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا