دسته بندی نشده

هشدار مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد آلودگی هوا

معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان اعلام کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی برسکون و پایداری نسبی هوا و افزایش میزان انباشت آلاینده های هوا در روزهای چهارشنبه سوم تا جمعه پنجم بهمن در اصفهان و شهرستان های مستعد و با توجه به اینکه بر اساس سنجش های بعمل آمده، پیش بینی می گردد میزان کیفیت هوای اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار گیرد، جهت کاهش اثرات ناشی از آلاینده های هوا بر سلامت جامعه، توصیه های بهداشتی زیر جهت اطلاع شهروندان اعلام می گردد:
۱) بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.
۲) به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می گردد کلیه فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف نمایند و زنگ های تفریحی را نیز تا حد امکان در کلاس ها سپری نمایند.
۳) کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری نمایند.
۴) افرادی که مبتلا به سرماخوردگی (زکام همراه با حساسیت) و یا مشکلات تنفسی هستند و افراد مبتلا به آسم بدون علامت، در زمره گروه های آسیب پذیر می باشند. بنابراین به گروه های آسیب پذیر ذکر شده توصیه می شود از تردد در محیط های باز خودداری نمایند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا