اجتماعیاقتصادیروانشناسی

نگرانی های مالی در دوران کرونا

اهمیت گفتگو درباره مسائل مالی در دوره کرونا

نگرانی های مالی در دوران کرونا و تاثیرات روانی بی پولی در دوران کرونا. صحبت کردن درباره پول در بهترین زمان ها هم یک موضوع سخت برای مکالمه است و در طی یک بیماری همه گیر مانند کرونا ، می تواند به کابوس تبدیل شود.

نگرانی های مالی، بدهی و نابرابری می تواند حتی قوی ترین روابط محکم خانوادگی را تحت فشار قرار دهد و پویایی انسان ها را تهدید کند، حتی اگر موضوع پول با نیت خیرخواهانه در خانواده مطرح شود.

تعجب آور نیست که ما بیشترین تمرکز را این روزها بر روی تأثیر ویروس بر نزدیکترین ها و وابستگان خود متمرکز کرده ایم و گفتگو در مورد امور مالی و شخصی کمی سخت است. اما چه اتفاقی می افتد که  شما یا شریک زندگی خود خشمگین شوید . شما ممکن است به عنوان تنها کارمند خانواده باقی بمانید و در مشاغل آزاد ممکن است به دلیل کرونا درآمد قابل توجهی از دست داده باشید.

پول و روابط انسانی

پول می تواند روابط انسانی را برای همیشه تغییر دهد و روابط بین مردم را تغییر دهد. ویروس کرونا حتی در حال افزایش فاصله گذاری بین دوستان است.  

صرفاً پرهیز از موضوع یا نادیده گرفتن مسئله مالی ممکن است راهی آسان باشد ، اما مطمئناً به کسی در حل مشکلات کمک نمی کند. هنگامی که یکی از نزدیکان شما از نظر اقتصادی در تلاش است ، انجام گفتگوهای صادقانه و حتی ناراحت کننده درباره پول مهم است. مطمئناً  این گونه بحث ها می تواند منجر به خجالت ، شرمندگی یا گیجی شود اما در نهایت کاربردی است.

نگرانی های مالی در دوران کرونا
نگرانی های مالی در دوران کرونا – تاثیرات روانی بی پولی در دوران کرونا

پم کوترز ، مشاور و درمانگر روابط  می گوید: وقتی ما در مورد پول بسیار استرس داریم این می تواند ناخودآگاه ما را به جنگ با دیگران تحریک کند. مکالمه ها نباید سیاه و سفید باشد ، بلکه باید مکالمه ای داشته باشید که نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده نیز باعث تحرک در خانواده نشود.

بیشتر بخوانید : بی پولی کرونا را برای کودک خود توضیح دهید

میان مدت و بلند مدت بیندیشید

در گفتگو با خانواده برنامه های آینده میان مدت و بلند مدت خود را بررسی کنید. در زمانی که درآمد به طور ناگهانی کاهش یافته یا حتی به طور کامل تمام شده است ، این مشکلات با صحبت کردن با شریک زندگی خودمان ایجاد یک راه پیش رو و مدیریت مشترک قابل حل است.

با یکدیگر ملایم اما منطقی گفتگو کنید

فقط در مورد پول حرف نزنید و در مورد چگونگی حل مسئله و اهمیت تفکر درباره آینده صحبت کنید.  

بگویید که ناراحتید و یا کار خود را از دست داده اید.نوعی خط سیر مشخص کنید که چگونه می توانید از این وضعیت خارج شوید. مکالمه ای داشته باشید که به نقاط قوت یکدیگر متمرکز باشد و مطمئن باشید که توانایی های یکدیگر را برای جبران مجدد و سازماندهی کارها ارزشمند می دانید، این یک بازه زمان واقعا نامشخص است و ما باید کنار هم قرار بگیریم و از هم جدا نشویم.

 این که بتوانید هر ترس و نگرانی را که ممکن است داشته باشید بیان کنید جسارت زیادی می خواهد ، اما برداشتن اولین قدم ها در ایجاد طرحی که برای همه مفید باشد و پایبند بودن به آن ، گامی در مسیر درست است.

از جایی که در آن هستید؛ حساب کنید و اولویت های خود را ارزیابی کنید. برخی از تنظیمات سبک زندگی را تغییر دهید و با این تغییرات کناربیایید زیرا اگر کنار نیایید باید منتظر  تونلی باشید که پایان آن از راه نخواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا