حوادث

نامزدی که همسرش را بدبخت کرد. /داستان دختر به دام افتاده

نامزدی که همسرش را بدبخت کرد. /داستان دختر به دام افتاده

«در دوران نامزدی اکثر مواقع باهم بودیم و سعید از من عکس و فیلم می گرفت ومن غافل از همه جا چیزی نمی گفتم و جالب اینکه طوری از من فیلم و عکس می گرفت که فقط من معلوم باشم .سعید اخلاق ثابتی نداشت و من متوجه رفتار های مشکوک وی شده بودم که می دیدم توهم می زند و مثل کسی که هذیان بگوید حرف‌هایی می زد که واقعیت نداشت که بعدا متوجه شدم اعتیاد به شیشه دارد و از من و خانواده‌ام مخفی کرده بود…»

نامزدم من را بدبخت کرده است

دختر جوان وارد اتاق مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان شد و وقتی خود را در مقابل مشاور دید، ناگهان بغضش ترکید و گفت : نامزدم من‌را بدبخت کرده است ، آهی کشید و ادامه داد مایک خانواده پنج نفره هستیم که من آخرین فرزند هستم که 18 سال سن دارم و دو خواهر بزرگ‌ترم که تحصیلات دانشگاهی نیز داشتند، به صورت عاقلانه ازدواج کردند و با توجه به وضعیت مالی خانوادگی‌مان که ازقشرضعیف جامعه ایم، سربلند هستند.پدرم کارگر است و مادرم نیز در خانه های مردم کارمی کند و به قول خودشان دنبال روزی حلال هستند؛ ولی من به علت غروری که داشتم، نمی‌خواستم مثل آنهازندگی کنم و با سعید که پسر یکی از خانواده های مرفه و تک فرزند بود آشنا شدم.
قصد من از دوستی باسعید ازدواج بود؛ به همین خاطر به پیشنهاد من سعید به خواستگاریم آمد، خانواده‌هایمان مخالف ازدواج ما بودند. ولی ما به سختی رضایت آنهارا جلب کردیم و قرار شد مدتی نامزد بمانیم تا دو خانواده از همدیگر شناخت بیشتری پیدا کنند؛ البته مخالفت خانواده سعید کمتر بود که بعد متوجه شدم به علت اعتیاد سعید به شیشه بوده است؛ ما در دوران نامزدی اکثر مواقع باهم بودیم و سعیداز من عکس و فیلم می گرفت ومن غافل از همه جا چیزی نمی‌گفتم و جالب اینکه طوری از من فیلم و عکس می‌گرفت که فقط من معلوم باشم . سعید اخلاق ثابتی نداشت و من متوجه رفتار‌های مشکوک وی شده بودم که می دیدم توهم می زند و مثل کسی که هذیان بگوید، حرف‌هایی می زد که واقعیت نداشت که بعدا متوجه شدم اعتیاد به شیشه دارد و از من و خانواده‌ام مخفی کرده بود.تا اینکه یک روز به سراغم آمد و گفت بیاباهم بیرون برویم و من نیز قبول کردم؛ بعد من‌را به محل دور افتاده‌ای برد و به من تجاوز کرد .الان از خانواده‌ام خجالت می کشم و نمی دانم چگونه با آنها این موضوع را مطرح کنم و وقتی به مادرش گفتم که سعید چنین کاری با من کرد، گفت خود کرده را تدبیر نیست! پشیمانم ازاینکه راه اشتباهی انتخاب کردم و فکر می کردم سعید من‌را خوشبخت می‌کند و به همین خاطر به خواسته های نامشروعش پاسخ می دادم و اجازه می‌دادم که هر بلایی سرم بیاورد و با اینکه خانواده ام حتی اجازه بیرون رفتن با سعید را به من نداده بودند، ولی من از اعتماد آنها سوء استفاده می کردم و خام حرف‌های سعید می‌شدم که عاقبت دود این بلند پروازی به چشم خودم رفت.

خانواده و شیوه های برخورد با نوجوان

کارشناس مرکز مشاوره آرامش در رابطه با این پرونده گفت : خانواده نقش تعیین کننده در این زمینه دارد.یکی از مهم ترین مواردی که در زمینه تربیت اجتماعی می باید در نظر داشته باشیم، آماده ساختن فرزندمان برای رو در رو شدن با جنس مخالف است. امروزه بسیارند خانواده ها یی که عمری با دیانت و پاکی زیسته اند، لکن به دلیل بی توجهی در تربیت اجتماعی و جنس فرزندان خود، به دلیل رفتار و معروفیت قبیح فرزندانشان، توان آنکه به آسانی از خانه قدم بیرون بگذارند را ندارند.یکی از وظایف مهم در تربیت جنسی نوجوانان، آموزش واقعیت روحی و رفتاری افراد از جنس مخالف است. پدر و مادر و همچنین اولیای مدرسه باید در فرصت های مناسب در مورد اینکه دختران و پسران دارای چه خصوصیاتی هستند و چگونه باید در مقابل این خصوصیات عکس العمل نشان داد، مطالب مختلفی به فرزندان و دانش‌آموزان خود، گوشزد کنند.کودک در سنین مختلف نسبت به جنس مخالف عکس العمل متفاوتی دارد.هر یک از مراحل فوق،آموزش های مناسب خود را می طلبد :

دوره پیش دبستانی

در درجه اول باید بر الگوهای رفتاری پسرانه و دخترانه، متناسب باسن کودکان تاکید شود.دختر و پسر باید از همین دوره تفکیک جنسیت خود را درک و الگوهای مناسب در این زمینه را از خانواده دریافت کنند. پوشانیدن لباس‌های مناسب با جنسیت دختر به دختران و لباس های مناسب با جنسیت پسر به پسران و نیز گوشزد کردن رفتارهای مناسب برای دختران و پسران، از مهم‌ترین آداب تربیت جنسی در دوران پیش دبستانی است.در دوره دبستان از آنجا که رفتارهای دختران و پسران جنبه ضدیت به خود می گیرد، بهتر است به گونه ای رفتار کنیم که این ضدیت از یک سو تشدید و ریشه دار نشود و از سوی دیگر نحوه سازگاری و کنار آمدن با آن را نیز فرزندانمان به خوبی بیاموزند. دوران دبستانی برای آموزش نحوه رفتار با جنس مخالف دوران مطلوبی است. به هنگام بروز اختلاف، این آموزش آنها را آماده می‌کند تا در زندگی زناشویی نیز بتوانند از کنار اختلاف ها و تعارض‌ها، به‌خوبی بگذرند. در دوره نوجوانی علل وعوامل گوناگونی دربروزرفتارهای نادرست در روابط دختران وپسران نقش دارندکه می‌توان به‌طورکلی این عوامل رابه سه دسته زیر تقسیم کرد: 1- نوجوان و افکار غیرواقعی او  2- خانواده و شیوه‌های برخورد آنان با نوجوان 3-شیوه‌های برخورد جامعه با نوجوان. در حقیقت باید کمک کنیم تا نوجوان تا حد ممکن از تصورات تخیلی در مورد جنس مخالف، اجتناب ورزد. این امر هرچند به طور کامل امکان پذیر نیست، لکن می توانیم با اعمال روش هایی، از افراط در آن جلوگیری کرد.

داستان دختری که فریب خورد
نامزدی که همسرش را بدبخت کرد. /داستان دختر به دام افتاده

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا