تازه ها

ناخن شما، انواع بیماری‌ها را هشدار می‌دهد!

بسیاری از اختلالات موضعی و عمومی بدن، خود را به صورت تغییرات رنگ بستر ناخن نشان می‌دهد مثلا در بیمارانی‌که دچار اختلالات قلبی و عروقی هستند ناخن‌هایشان به رنگ آبی یا خاکستری در می‌‌آید.

دکتر شایسته‌مهرآور متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از اختلالات موضعی و عمومی بدن خود را به صورت تغییرات رنگ ناخن نشان می‌دهند، به طور مثال بستر ناخن که در افراد طبیعی صورتی رنگ است ممکن است در کم‌خونی فقر آهن به صورت کم رنگ شدن بستر ناخن، در اختلالات قلبی و عروقی به رنگ آبی یا خاکستری و در بیماری پسوریازس (بیماری شایع پوستی که با پوسته ریزی و قرمزی همراه است) به رنگ قرمز در آید.

وی ادامه داد: گاهی هم در بستر ناخن خونریزی داریم که علت شایع آن ضربه است ولی در عین حال می‌تواند ناشی از بدخیمی‌های خونی و یا کمبود ویتامین C باشد. بطور معمول ضخیم شدن و بد رنگی ناخن ناشی از رشد بیش از حد بستر ناخن که در اثر عفونت‌های قارچی ایجاد می‌شود اتفاق می‌افتد.

مهرآور افزود: گاهی صفحه ناخن ضخیم می‌شود که این حالت علاوه بر عفونت‌های قارچی ممکن است بر اثر ضربه‌های مداوم و مزمن که به صفحه ناخن وارد شده به وجود آید.

وی در پایان اظهار داشت: ضخیم شدن و قوس برداشتن ناخن در افراد مسن ممکن است بر اثر اختلال جریان خون در انتهای بدن باشد که می تواند بر اثر فشار کفش یا بهداشت ضعیف بیمار تشدید شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا