خانه جذاب من

مکان‌های استفاده از بخاری‌های بدون دودکش را بدانید

بخاری‌ های بدون دودکش برای چه مکان‌هایی طراحی شده‌اند ؟

دکتر رضوانی گفت: بخاری‌های بدون دودکش مخصوص مکان‌هایی هستند که هوا در جریان است. بنابراین نباید از این نوع بخاری‌ها در خانه استفاده کرد.

هر ساله با شروع فصل سرما شاهد مسمومیت تعدادی از افراد با گاز CO (منواکسید کربن) هستیم. در سال گذشته بالغ بر 201 نفر یا فوت شده‌اند و 1790 نفر در محل نیز سرپایی درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گاز CO، گازی بی‌رنگ، بی‌بو است و میل ترکیبی آن با هموگلوبین در مقایسه با اکسیژن بسیار زیاد است، افزود:

وسایل گرمایشی غیراستاندارد باعث مسمومیت در افراد می‌شود که علائم مسمومیت آن در ابتدا مثل آنفولانزا و سرماخوردگی خودش را نشان می‌دهد و فرد دچار آبریزیش بینی می‌شود و رفته‌رفته باعث کاهش هوشیاری و مرگ می‌شود.

وی به هم‌وطنان توصیه کرد که حتماً قبل از نصب بخاری راه خروجی دودکش آن را بررسی کنند. زمانی که بخاری روشن است باید شعله بخاری آبی باشد و لوله بخاری داغ باشد. سرد بودن لوله بخاری به معنای عدم خروج گاز CO بخاری است.

رضوانی در خصوص بخاری‌های بدون دودکش عنوان کرد:‌ این بخاری مخصوص مکان‌هایی است که مداوم هوا در جریان باشد، مثل مغازه‌ها. بنابراین این بخاری‌ها به هیچ عنوان نباید در خانه به ویژه اتاق خواب استفاده شوند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا