دسته بندی نشده

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

بعدازظهری که ظاهرا با به اهتزاز در آوردن پرچم سفید توسط خوزه مورینیو در رقابت‌های لیگ برتر آغاز شده بود با یکی از آن بازی‌های به یاد ماندنی فصل به پایان رسید تا روح تازه‌ای به کورس قهرمانی دمیده شود.

به قلم ایان ویتل (اکسپرس)

ترکیب تیم مورینیو چه تفسیر دیگری می‌تواند داشته باشد جز اینکه سرمربی منچستر یونایتد به این پذیرش تاکتیکی رسید که بازی برگشت با اندرلشت بلژیک در لیگ اروپا از دیدار با چلسی در لیگ برتر اهمیت بیشتری دارد و از این رو مستلزم استراحت دادن به زلاتان ابراهیموویچ خسته و باتجربه است؟

مسلما آنچه آن تجزیه و تحلیل مورد توجه قرار نداد یک شاهکار تاکتیکی از سوی مورینیو بود.

با سرعت دادن به خط حمله یونایتد از طریق اضافه کردن جس لینگارد به زوجش مارکوس رشفورد، مورینیو همچنین خط دفاع سه‌نفره چلسی را تحت فشار قرار داد به این ترتیب که به آنتونیو والنسیا و اشلی یانگ سرعتی اجازه نفوذ داد و به خط حمله اخیرا از کار افتاده تیمش انرژی مضاعفی بخشید.

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

این کار همچنین باعث تحکیم خط میانی یونایتد شد و به مورینیو این امکان را داد تا بهترین تاکتیک تیمش را به نمایش بگذارد. آندر هررا چنان یارگیری تمام و کمالی با ادن آزار انجام داد که بازیساز چلسی احتمالا انتظار داشته است تا بین 2 نیمه در رختکن هم او را کنار خودش ببیند.

اینکه هررا اوایل نیمه دوم گل دوم و تعیین‌کننده بازی را به ثمر رساند خود به تنهایی موید این واقعیت است که نمایش منچستر در این مسابقه حتی فراتر از پیروزی برابر ساوتهمپتون در فینال جام اتحادیه بود و در اصل بهترین عملکرد مورینیو به عنوان سرمربی یونایتد تا به امروز به حساب می‌آمد.

جدای از فوتبال ناب، مورینیوی زیرک اقدامات در خور ستایشی در مدیریت بی‌نظیر مهاجمان جوان تیمش انجام داد.

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

سرمربی یونایتد با صدا زدن رشفورد، لینگارد و آنتونی مارسیال به اسم گام نامتعارفی برداشت و موقعیت‌های گل رعب‌آور آنها را نشانشان داد. مارسیال فرانسوی به واسطه عملکرد ضعیفش در دیدار رفت برابر اندرلشت در بازی با چلسی حتی لایق نشستن روی نیمکت ذخیره‌ها هم تشخیص داده نشد و از فهرست تیم خط خورد.

اما اگر تاثیر دلخواه مورینیو با همان جنجال‌آفرینی‌های معروف به 2 مهاجم جوان تیمش منتقل شود مدیریت نفرات او تا حد زیادی مبتنی بر نمایش آنها برابر خط دفاع چلسی خواهد بود که در بخش اعظمی از فصل جاری تقریبا تسخیرناپذیر نشان داده بود.

رک و پوست کنده اینکه لینگارد و رشفورد سه مدافع چلسی را بدجوری به دردسر انداختند. حتی اگر غیبت مارکوس آلونسو که به خاطر مصدومیت این بازیکن هنگام گرم کردن قبل از مسابقه رخ داد را هم در نظر بگیریم، هیچ توجیهی برای نمایش متزلزل داوید لوئیز و گری کیهیل و ناکامی این 2 مدافع در سازگار کردن خودشان با مهاجمان حریف وجود ندارد.

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سفید خوزه مورینیو

البته در این بین خودپسندی قابل‌ملاحظه مورینیو هم نباید دست‌کم گرفته شود. پس از شکست در 2 دیدار ابتدایی برابر تیم سابق در فصل جاری مورینیو طاقت یک باخت دیگر به چلسی را نداشت و همین موضوع کافی بود تا او بهترین عملکردش را ارائه دهد.

شاید به مذاق چلسی خوش نیاید اما این نتیجه برای لیگ برتر و کورس قهرمانی خوب بود.

مورینیو چگونه کونته را شکست داد / پرچم سقید مورینیو

نویسنده : صبا خیابانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا