خانواده

مصرف روزانه 3 لیوان شیر برای کودکان الزامی است



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































شیر

فوق تخصص کبد و گوارش کودکان گفت: نیاز افراد به کلسیم، روزانه یک گرم است که با توجه به اینکه هر یک لیوان شیر معادل 300 میلی‌گرم کلسیم است باید افراد روزانه سه لیوان شیر مصرف کنند.

احمد خداداد در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: شیر به علت داشتن کلسیم و املاح، به عنوان یک غذای ضروری برای همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

فوق تخصص کبد و گوارش کودکان گفت: از دوسالگی تا کهنسالی به افراد توصیه می‌شود که در برنامه غذای روزانه‌شان، شیر را قرار دهند تا هم رشد استخوانی‌شان بهتر شود و هم از پوکی استخوان و شکستگی‌ها در آینده کاسته شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هر انسان بالغ به روزانه یک گرم کلسیم نیاز دارد که هر یک لیوان شیر معادل 300 میلی‌گرم کلسیم است پس باید افراد روزانه ۳ لیوان شیر مصرف کنند.

خداداد، با بیان این مطلب که بعضی افراد قادر به هضم ۳ لیوان شیر نیستند و دچار اسهال می‌شوند، گفت: بهتر است این دسته از افراد برای تأمین کلسیم بدن خود از فرآورده‌های دیگر شیر استفاده کنند که ماست و کشک، گزینه های مناسبی هستند.

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تصریح کرد: استفاده از شیرکاکائو مناسب نیست چرا که کاکائو به میزان 15 درصد از جذب کلسیم شیر می‌کاهد.

 

سلامت نیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا