تازه ها

مشخصات و قیمت “خودروهای مورد پسند جوانان”

ماشینفوکلس بیتل یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر جهان است؛ با همان حالت گرد و منحنی که به عقیده بسیاری چهره ای خندان و مظلوم را تداعی می کند. حال تصور کنید همین خودرو زیر تیغ جراحی طراحان ABT که یک شرکت شناخته شده تیونینگ است هم رفته باشد.

اگر از تشنگان قدرت و سرعت هستید، بازار کشور نسخه ای جذاب برای شما پیچیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر از تشنگان قدرت و سرعت هستید، بازار کشور نسخه ای جذاب برای شما پیچیده است. فولکس، تویوتا، BMW و هیوندای آماده تیک آف برای تجربه یک رانندگی اسپورت هستند.

تا چند وقت پیش بازار خودرو کشور تنها روی واردات سدان های شهری و شاسی بلندها زوم کرده بود و آنچنان بازار محصولات اسپورت و هیجان انگیز را جدی نمی گرفت.

اگر به دنبال خودرویی جوان پسند بودید نهایتا باید به هیوندای کوپه یا کیاسراتو کوپ قانع می شدید مگر اینکه پولتان از پارو بالا می رفت و می توانستید پشت رل اشرافی های مرسدس یا لکسوس بنشینید.

البته مدل های قدیمی دهه نودی مثل هوندا سیویک یا فولکس گلف هم در بازار دست دوم ها حضور داشتند ولی این خرید با توجه به سال تولید آنها ریسک محسوب می شد و سر حال نگه داشتن شان هم حساب بانکی پر و پیمانی را طلب می کرد.

حال رویکرد خریداران به این سطح از بازار باعث شده تا واردکنندگان هم در فقر تولیدات داخلی بیشتر از گذشته محصولات اسپورت را تحویل بگیرند و هر چند وقت یک بار محصولی در این سبک و سیاق پایش به کشور باز شود.

این بار نگاهی داریم به جدیدترین و قابل توجه ترین خودروهایی که می توانند عطش یک رانندگی اسپورت و جذاب را برطرف کنند. برای تجربه این لذت هیچ هزینه اضافی برای اسپورت کردن نیاز نیست و تنها باید سوئیچ خودرویتان را بچرخانید.

BMW
سری یک جدید

BMW سری یک را باید تافته ای جدا بافته از سایر سری های این برند دانست. نوع نگاه طراحان به این سری باعث شده تا همواره محصولاتی کوچک، زیبا و اقتصادی از خط تولید این خودروساز آلمانی خارج شود. نسل جدید یعنی از سال ۲۰۱۳ به بعد هم تغییراتی همه جانبه را تجربه کرده اند و خود را محصولاتی کاملا متفاوت نسبت به نمونه های قبلی نشان می دهند.

اصلی ترین ویژگی مدل های جدید در این سری را می توان تغییر در فرم چراغ ها در کنار خطوط قوی و عضلانی بدنه دانست که این در نهایت سری یک BMW را بسیار جسورتر و اسپورت تر کرده است.

سریع و خشن ویژه جوانان

با اینحال تنها مدل سه لیتری یعنی ۱۳۰i آن از مدل هاچ بک در لیست ثبت کشور حضور دارد و برای مدل کوپه و کروک، پیشرانه های سه لیتری یعنی ۱۲۵i و ۱۳۵ هم جواز واردات را گرفته اند. مدل ۱۳۰i موتوری شش سیلندر سه لیتری دارد و زمانی که روی یک خودروی ۱.۴ تنی قرار گرفته باشد جای تعجب نیست که شتاب آن تنها ۶.۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شود.

البته شاید مصرف سوخت ۹.۴ لیتری برای یک هاچ بک زیاد به نظر برسد اما با توجه به توان خروجی پیشرانه، این میزان را می توان به قدرت آن بخشید. با توجه به پیشینه حضور این برندآلمانی در ایران و امکانات و ویژگی های فنی، می توان سری یک هاچ بک ۱۳۰i را رقیب اصلی آلفا رومئو دانست که این روزها بیش از پیش برای رانندگان ایرانی دلبری می کند.

نقاط قوت: طراحی بی نظیر، شتاب بالا، کیفیت ساخت عالی
نقاط ضعف: اشتهای زیاد، گرانی قطعات بدنه
قیمت: ۱۲۸ میلیون

جنسیس کوپه ۲۰۱۳

جنسیس در مدل کوپه اش آنقدر در ایران پر قدرت ظاهر شد که هیوندای را مجبور به عرضه نسل جدید آن کرد. این خودرو که وام دار نسل مدل تریبون (کوپه قدیمی خودمان) است از دو پیشرانه مختلف نیرو می گیرد. البته نه در ایران. موتور دو لیتری توربو که ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و موتور ۳.۸ لامبدا که شش سیلندر بوده با توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت.

با این حال نمونه جدیدتر این کوپه با موتوری بهینه شده راهی بازار ایران شده که قادر است ۳۴۸ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد. در کنار آن هم یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیکانجام وظیفه می کندکه به نسبت گیربکس شش سرعته اتوماتیک قبلی شتاب بیشتری را به خودرو هدیه کرده و فتیله مصرف سوخت را هم پایین تر می کشد.

سریع و خشن ویژه جوانان

جنسیس نسل جدید یک خودروی دیفرانسیل عقب است که اولین تجربه هیوندای در تولید این سبک خودروها هم محسوب می شود. آنقدر هم در این کار موفق بوده که توانسته رقبای گردن کلفتی را مثل کامارو در نسن های مختلف مغلوب کند؛ با این تفاسیر این کره ای قادر است در مدت زمان ۵.۹ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

جنسیس کوپه با وزن ۱.۵ تنی مصرف سوختی در حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی دارد و برآیند این نکات نشان می دهد که توانایی غلبه بر اکثر رقبای کوپه بازار داخلی را دارد.

نقاط قوت: طراحی بسیار جذاب،کابین لوکس، امکانات مناسب، اشتهای کم
نقاط ضعف: شتاب متوسط برای یک کوپه، سواری خشک
قیمت: ۱۶۹ میلیون

تویوتا GT۶۰

این سامورایی به بازارهای مختلفی سرک کشیده و در هر جا با نامی جداگانه شناخته می شود ولی در ایران آن را gt۸۶ می شناسند. با اینحال این خودرو حاصل برخوردتویوتا و سوباروست؛ جدا از طراحی های عضلانی همیشگی تویوتا می توان DNA برند هموطن را هم در آن به وضوح دید آنجا که سوبارو تجربیات سال ها حضور در مسابقات رالی را بی منت به gt۸۶ بخشیده است!

این کوپه برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد آن هم با موتوری دو لیتری و البته دیفرانسیل عقب که می توانست در این کلاس حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سریع و خشن ویژه جوانان

در حال حاضر هم از موتوری دو لیتری نیرو می گیرد که قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت است و باتوجه به ضریب تراکم و ویژگی هایش، بی شک شما را به یاد خودروهای مسابقه ای درون پیست می اندازد، ضمن اینکه در بازار ایران باید تنها با نمونه گیربکس شش سرعته اتومات آن سر کرد که می توانداین سامورایی را در مدت زمان ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و ۲۲۰ کیلومتر رسانده و تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

شاید اگر این خودرو ۱.۷ تن وزن نداشت و کمی از آلیاژهای سبک تر در آن استفاده شده بود می توانست شتاب بهتری هم بگیرد.

در مورد مصرف سوخت هم باید گفت در سیکل ترکیبی در حدود ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می سوزاند که برای خودرویی با چنین قدرتی کاملا اقتصادی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد با توجه به کیفیت پایین بنزین در ایران دستیابی به این عدد کار چندان ساده ای نیست.

نقاط قوت: بخش فنی پرقدرت، کابین جادار، امتحان خود را پس داده
نقاط ضعف: ظاهرش با مدل قبلی آنچنان فرق نکرده، صندلی های خشک
قیمت: ۱۹۲ میلیون

فولکس بیتل ABT

فوکلس بیتل یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر جهان است؛ با همان حالت گرد و منحنی که به عقیده بسیاری چهره ای خندان و مظلوم را تداعی می کند. حال تصور کنیدهمین خودرو زیر تیغ جراحی طراحان ABT که یک شرکت شناخته شده تیونینگ است هم رفته باشد.

ABT می گوید برای این خودرو از المان های بهینه سازی آیرودینامیک استفاده کرده که شامل مواردی چون بال عقب، رکاب، سپر و ارتفاع کم خودرو می شود. البته در جریان باشید که در ایران نباید انتظار موتوری تیونش ده را داشته باشید و باید با پیشرانه ای دو لیتری و ۲۰۰ اسب بخاری سرگرم شوید.

سریع و خشن ویژه جوانان

ضمن اینکه برای این خودرو مجموعه ای از رینگ های حرفه ای در نظر گرفته شده از ۱۹ تا ۲۰ اینچ. می دانید که واپه اسپورت از نظر فولکس با آنچه دیگران می گویند خیلی تفاوت دارد؛ کف پوش های حرفه ای مسابقه ای، لوگوی نورانی ABT، دسته دنده و فرمان مسابقه ای، کنسول رنگی و صندلی هایی که تنها روی گلف GTI دیده شده بود.

همچنین در نسخه های جدیداین تیونر می توان یک پوشش ساده را روی چراغ های گرد جلو مشاهده کرد که نمای ظاهری را به چهره ای اخم آلود تبدیل کرده و در نظر داشته باشید کهاین بیتل توسط ABT به مدت دو سال با ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده است. فولکس واگن و ABT رسما اعلام کرده اندکه قدرت نهایی و مصرف میانگین سوخت این محصولات در صورت استفاده از سوخت یورو ۵ است؛ این در حالی است که در ایران هنوز بحث نصب ایستگاه های سوخت یورو ۴ حل نشده است.

نقاط قوت: طراحی آیرودینامیک، کیفیت ساخت بالا، تیونیگ اسپورت
نقاط ضعف: قیمت بالا، بهترین عملکردش با سوخت یورو ۵ است.

لطفا نظر خود را در مورد مقاله بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا