دسته بندی نشده

محو چین و چروک اطراف دهان

با توجه به بالا رفتن سن پوست بدن چین و چروک بر می دارد، اما به کمک روش هایی می توان سرعت چین و چروک پوست صورت را کم کرد تا موجب جلوگیری از پیری زودرس شود. در این مطلب می خواهیم ۷ روش برای از بین بردن چین و چروک اطراف دهان را با شما در میان بگذاریم. برای مطالعه کامل این مطالب لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

عواملی در رفع چین و چروک پوست صورت به شما کمک می کنند زیاد هستند اما در این مطلب سعی کردیم که ۷ مورد مهم را با شما در میان بگذاریم. این روش ها از نسخه های خانگی می باشند تا سلامت پوست شما را تظمین کنند.

۱٫ رژیم غذایی

رژیم غذایی نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس ایفا می کند، بنابراین مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا باعث جلوگیری از چروک شدن پوست تان شود. ماهی، تخم مرغ، لوبیا، مرکبات، سبزیجات، آووکادو، انواع توت ها، غلات، غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات، گوشت بدون چربی، شیر کم چرب، آب و چای کم رنگ و کاکائو کم چرب از جمله غذاهایی است که می توانند از چین و چروک پوست مخصوصاً پوست اطراف دهان جلوگیری کند.

۲٫ مخلوط آب لیمو و آب کلم

آب لیمو پاک کننده و آب کلم سفت کننده ی پوست می باشد بنابراین باید مخلوط آب این دو را هر روز به روی پوست اطراف دهان خود یا کاملاً روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. این کار باعث پاک شدن و سفت شدن پوست صورت می شود.

۳٫ مخلوط عسل، آب و زردچوبه

یکی از اصلی ترین نسخه های خانگی برای کاهشی چین و چروک اطراف دهان استفاده از این مخلوط می باشد، این مخلوط نوعی لایه بردار پوست می باشد بنابراین بهتر است هر روز آن را استفاده کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست خود باقی گذاشته، سپس بشویید.

۴٫ مخلوط سفیده ی تخم مرغ و روغن نارگیل

مالیدن این مخلوط به روی پوست باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود، روغن نارگیل با مرطوب کردن و سفیده ی تخم مرغ با حفظ قابلیت ارتجاعی پوست باعث از بین رفتن چین و چروک اطراف دهان می شوند.

۵٫ استفاده از آلوورا و پاپایا

مالیدن آلوورا و خمیر له شده ی پاپایا به اطراف دهان باعث تغذیه ی پوست و جلوگیری از چروک شدن پوست می شود. این مخلوط را پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

۶٫ استفاده از ماست

مالیدن مخلوطی از ماست، عسل و کپسولی ویتامین ای به روی پوست باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. این مخلوط را پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

۷٫ کرم خانگی آووکادو

۳ قاشق غذاخوری خامه را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ برش آووکادو در مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط نمایید تا به صورت کرم مانند در آید. این کرم را روزانه به روی پوست خود بمالید. این کرم باعث نرم و جوان شدن پوست شما خواهد شد و بهترین راه حل خانگی برای درمان و جلوگیری از چروک شدن پوست اطراف لب هایتان می باشد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا