بحث هفته

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال 1396

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال1396

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال 1396

ازنظر اسلام، نوروز و بزرگداشت آن نه تنها مذمت نشده است که بهانه‌ای فرخنده برای هر انسان خردمند است تا بتواند شتابی افزون‌تر در پیمودن راه دراز معنویت پیدا کند نه فقط نوروز که هر زمان و مکان دیگری نیز که آدمی را به بلای غفلت دچار سازد و او را مشغول لهو و لعب کند ناپسند است، این ماییم که می‌توانیم این مناسبت‌ها را به عید واقعی تبدیل کنیم یا نه. هر روزی که درآن گناه صورت نگیرد، عید است. عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع می‌شود؛ از جمله اعیادی است که جنبه ملی داشته و تاریخ پیدایشان قبل از اسلام است.

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال 1396

این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهره آن مورد تأیید و موافقت ضمنی اسلام قرار گرفت در روایات نیز آمده است که روزی برای حضرت علی (ع) هدیه نوروزی آوردند، فرمود: این چیست؟ گفتند ای امیرالمؤمنین امروز نوروز است. امام صادق (ع) درباره‌ این عید فرمودند هیچ نوروزی نیست که ما درآن متوقع گشایش و فرجی نباشیم؛ زیرا نوروز از روزهای ما وشیعیان ماست و اما در اینکه در هنگام تحویل سال بهتر است دعا کنیم؛ چرا که با سپری شدن زمستان و ورود فصل بهار طبیعت، از حالت مردگی بیرون آمده و به سمت سرسبزی پیش می‌رود، ما هم از حالت مردگی بیرون بیاییم و از خدا بخواهیم که حال ما را بهترین حالات قرار دهد.

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال 1396

خواندن نیایش تحویل سال از صمیم دل که خدایا حال ما را به بهترین حال متحول کن. از دل برکندن کینه‌ها و آشتی کردن با کسانی که کدورت داریم، رسیدگی به فقرا و دوری از اسراف، رفتن به اماکن مطهره مثل حرم ملکوتی امام رضا (ع). امید که با رعایت این نکات بتوانیم با آرامش و نیرویی مضاعف وارد سال جدید شویم همه‌ شما را به خدا می‌سپارم. سالی پر خیر وبرکت و سلامتی برای شما از درگاه خداوند آرزومندم.

قطره ای از دریا / سلام زندگی سالم حلول سال 1396

نویسنده : مرضیه ربیعی / سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا