بحث هفته

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

به نظر من هر کشور مانند عقاب  دارای  چشمان تیز بین- منقاربرنده وبسیار تیز و چنگال بسیار قدرتمند و 2 بال  و پر های اصلی برای پرکشیدن و اوج  نیاز دارد .چشمان تیز بین  نیرو های امنیتی هر کشور – منقار و چنگال تیز و قدرتمند نیرو های نظامی و انتظامی و 2 بال   عقاب (  فرهنگ مداری – وفاق ملی و همگرائی)  است که بدون این دو هیچ کشوری مصون از حوادث و خطرات نخواهد بود .و با کوچکترین  ناملایمتی  دچاربحران خواهد شد.

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

بسته  به  سیاستهای کلان  قانونگذاران “در صورتی که  کشوررا تدافعی و نظامی گری هدف گذاری و برنامه ریزی  کنند  خب طبیعتا بیشتر هزینه های مملکت برای این منظور صرف می گردد.و  طبیعی است که از جاهای دیگر کم گذاشته می شود. دو چیز امنیت ما را برقرار می کند یکی فرهنگ مداری . دومی وفاق ملی. هر کشوری فرهنگ مدارتر باشد امنیت در آن پایدارتر وبا ثبات تر است و صلح و ترقی و توسعه  در آن کشور ریشه دار تراست. جالب است  بدانیم نیروی  قدرتمند نظامی هم  نتوانست  اتحاد جماهیرشوروی را نگهدارد. نکته دوم وفاق ملی- یکی از دوستانم میگفت وقتی با آمریکاییها بحث مان می شود دو تا چیز را به ما نشان می دهند یکی می گویند ببینید ما رئیس جمهورهایمان کارتر بود و ریگان تا کیلینتون و بعد از آن هم بوش 7-8 تایش که زنده بودند عکس انداخته بودند دستهایشان در دست  هم وبه من  می گفت اگر شما می توانید  یک عکس جمعی  از روسای  جمهورتان نشان بدهید من بشما آفرین می گویم.  نکته  دومی که  یک شهروند  آمریکائی  به دوستم گفته بود این بود :  شما  کشوری امنی نیستید وتصاویر خانه های ما را که در اینترنت یافته بود  نشان می داد  :دیوارهای بلند و دزدگیرها فلزی نوک تیز. گفت ببنید ما در عوض خانه هائی با دیوار  پرچین داریم .

این نکته ها باعث می شود که بیندشیم و علت العلل  امنیت و توسعه پایدارکه  روی وفاق ملی و فرهنگ مدار بودن را سر لوحه خود قرار دهیم . فرهنگ مداری است که باعث می شود فکر دزدی فکر سر جیب هم رفتن فکر دروغ پردازی کمتر و کمتر گردد. ببینید هر چه پرونده های  قضایی ما بالاترمی رود ” نشان از این است که درجه فرهنگی ما پائین تر  رفته.تلاش ما  اینست که  این عقربه فرهنگی به صفر و زیر صفرنرسد و به مرور با کارهای عملگرایانه –  حکیمانه و خردمندانه بالا و بالاتر برود.اگر آمارهای  منفی پایین آمد- نشان دهنده این است که امنیت کشور ما بالاست. با تهدیدات نظامی هم ما می توانیم مقابله کنیم ولی اگر موشک بمب و هواپیما هم داشته باشیم ولی تو خودمون وفاق نداشته باشیم چه کسی می خواهد از ما دفاع کند.

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

رسانه ها هم باید در این زمینه کار کنند

من دیدگاهم این است که دیپلماسی هنر آنقدر نافذ و بدون مرز است که هیچ حد و مرزی برای آن نمی توان  تصور نمود. ما الان چندتا چیز بدون مرز داریم. گزارشگران بدون مرز- پزشکان بدون مرز – ما بیاییم طرح هنرمندان بدون مرزرا  طراحی و گسترش دهیم و آن را نهادینه  کنیم. کسانی که برای مسایل و مصایب و مشکلات بشر بیایند هنرمندانه فکر بکنند و کار هنری بکنند  و هیچ مرزی هم نداشته باشند. و بشر را از زیبایی و هنر به آرامش صلح توسعه پایدار و فرهنگ مداری و وفاق ملی راهنمایی کنند.

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

جهان منتظر پنجره های جدید است.

عوامل مهم در نجات هر کشور از بحران / توسعه پایدار

نویسنده : مجید ملک زاده – نظریه پرداز / هنرمند

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا