حوادث

عامل قتل فجیع خانوادگی در فهرج دستگیر شد/بازداشت قاتل در فهرج

عامل قتل فجیع خانوادگی در فهرج دستگیر شد/بازداشت قاتل در فهرج

 فردی به نام شهروز در روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج که با همسرش -که دخترخاله وی است- دچار مشکلات خانوادگی شده بود به منزل پدر همسرش مراجعه می‌کند، این فرد با ورود به منزل نامبرده بعد از جدا کردن همسرش از جمع، اقدام به تیراندازی و کشتن تمام افراد داخل خانه می‌کند و …..

 خارج از نوبت این پرونده رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم، از دستگیری قاتل حادثه روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با جدیت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.
محمد ضیاءالدینی افزود: طی یک سری اقدام اطلاعاتی توسط مأموران پلیس اطلاعات ایرانشهر، قاتل متواری در استان سیستان و بلوچستان و در شهر ایرانشهر طی یک درگیری مسلحانه با مأموران دستگیر شد. وی ادامه داد: قاتل جوانی 26 ساله و دارای سابقه کیفری است که دوم دی‌ماه سال جاری با مراجعه به منزل پدر همسرش، اقدام به تیراندازی و قتل 10 عضو خانواده و همسایگانش و همچنین مجروح کردن چهار نفر دیگر کرده بود.
دادستان بم گفت: انگیزه و علت اصلی این جنایت، اختلافات خانوادگی بوده که قاتل با همسر و خانواده همسرش داشته است.وی بابیان اینکه رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان فهرج در حال انجام است، تأکید کرد: دستگاه قضایی، رسیدگی به این پرونده را با جدیت در دستور کار قرار داده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به این پرونده رسیدگی قضایی خواهد شد.

ناگفته‌های حادثه تیراندازی فهرج

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان جزئیات بیشتری از حادثه تیراندازی در فهرج و کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر را تشریح کرد.
خلیل همایی راد افزود: حدود ساعت 18 روز پنجشنبه 2 دی سال جاری، فردی به نام شهروز 26 ساله در روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج که با همسرش که دخترخاله وی است، دچار مشکلات خانوادگی شده بود، به منزل پدر همسرش مراجعه می‌کند.این فرد با ورود به منزل نامبرده بعد از جدا کردن همسرش از جمع، اقدام به تیراندازی و کشتن تمام افراد داخل خانه می‌کند؛ البته یکی از بستگان نامبرده در مکانی از منزل پنهان‌شده بود که از چشم قاتل جان سالم به در برده است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: یکی از کودکان نیز که در این جمع حضورداشته، بعد از دیدن تیراندازی و کشته شدن اطرافیانش هراسان در گوشه‌ای از اتاق پنهان‌شده که قاتل پس از اطلاع، این کودک را بیرون آورده و او را نیز به قتل رسانده است.
همایی گفت: کریم 61 ساله پدر همسر و شوهرخاله قاتل، زینب 43 ساله مادر همسر، حمیده 35 ساله خواهر همسر، معصومه عمه همسر 32 ساله، محمدجواد برادر همسر 22 ساله دانشجو، سحر خواهر همسر 22 ساله و دخترش به نام روژان هفت‌ساله در این حادثه به قتل رسیده‌اند. وی بابیان اینکه چند نفر از همسایه‌ها نیز در منزل این خانواده به‌منظور عیادت از مادربزرگ خانواده حضور داشتند، افزود: زینب 45 ساله، راضیه و مرضیه 20 و 22 ساله نیز در این حادثه به قتل رسیدند. همایی راد علت تجمع این افراد را در منزل خانواده مذکور، مرخص شدن مادربزرگ خانواده از بیمارستانی در کرمان و حضور در منزل اعلام کرد و گفت: این حادثه تأسف‌بار منجر به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن چهار نفر شد و مجروحان با انتقال به بیمارستان شهرستان بم تحت درمان قرار گرفتند.

درخواست جدایی به دلیل ناسازگاری

وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه گفته‌شده است، متهم؛ رقیه دخترخاله خود را از حدود یک سال و نیم قبل به عقد خویش درآورده بوده و اخیراهم باهم زندگی می‌کردند.
همایی بیان کرد: اختلافاتی بین متهم و همسرش ایجاد و این ناسازگاری منجر به درخواست جدایی توسط زوجه می‌شود و خانواده رقیه نیز موافق جدایی این 2 نفر بودند؛ ضمن اینکه حدود چهار ماه قبل متهم یکی از مغازه‌داران این منطقه را به دلیل اینکه طلبش را از وی مطالبه کرد، با چاقو تهدید به قتل می‌کند و بعدازآن متهم دستگیر و بر اساس حکم قضایی سه ماه و یک روز زندانی می‌شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان افزود: علت اختلافات بین رقیه و متهم قابل‌بررسی است، اما اعمال مواردی از خشونت گفتاری، کتک‌کاری، فحاشی و خیانت شهروز، روابط غیراخلاقی و دست داشتن در کار قاچاق انسان (انتقال غیرقانونی اتباع غیرمجاز) توسط متهم، مطرح است.

فهرج
عامل قتل فجیع خانوادگی در فهرج دستگیر شد

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا