حوادث

عاقبت نافرجام عشق و دلدادگی/در ازدواج دقت کنید.

عاقبت نافرجام عشق و دلدادگی/در ازدواج دقت کنید.

لطفا برای ازدواج خود خوب تحقیق کنید و دلداده هرکسی نشوید.

«ازهمان ابتدای زندگی با اصغر برای گذراندن زندگی در جاهای مختلف کار می‌کردم تا اینکه با زن میانسالی به نام مهری آشنا شدم؛ او کارش پیداکردن شوهر برای دخترها بود …»

کمکم کنید چه باید بکنم

زن جوان، سراسیمه وارد اتاق مشاوره شد و به خاطر مزاحمت های یک مرد 40 ساله درخواست کمک کرد، او گفت: من از همان بچگی دوست داشتم درآمد کسب کنم و زندگی در سطح مالی بالایی داشته باشم؛ اما وضعیت مالی خوبی نداشتیم، پدرم کشاورز بود و اعتقادی به درس خواندن دخترها نداشت و به همین خاطر هم سه خواهرم سریع ازدواج کردند. من نیز در 14سالگی ازدواج کردم. همسرم دست بزن داشت و رفتارش با من خشن بود، بالاخره نتوانستم رفتارهایش را تحمل کنم و از او طلاق گرفتم و بعد از مدتی که در خانه پدرم بودم، به خاطر حرف و حدیث مردم دوباره ازدواج کردم.

برای گذراندن زندگی در جاهای مختلف کار  می‌کردم

از همان ابتدای زندگی با اصغر برای گذراندن زندگی در جاهای مختلف کار  می کردم تا اینکه با زن میانسالی به نام مهری آشنا شدم؛ او کارش پیداکردن شوهر برای دخترها بود و به من گفت توهم بیا توکار ما، پول خوبی در آن است؛ بعد از کمی وردستی کنار مهری من هم خودم شدم یک پا دلال حرفه ای شدم و برای دختر و پسرهای دم بخت،  زوج پیدا کرده و آنها را باهم آشنا می کردم و ازاین راه در آمد کسب می‌کردم تا اینکه چند وقت پیش برای یک مرد 40 ساله دختری پیدا کردم و آنها بعد از کلی دردسر با هم آشنا شدند. علی رغم اینکه تناسبی با هم نداشتند، بالاخره باهم عقد کردند و من هم توانستم به پولم برسم و از هر دوی آنها پول دلالی خودم را گرفتم، هنوز سه ماه از این ماجرا نگذشته بود که همان مرد با من تماس گرفت و گفت: این دختری که تو برایم پیدا کردی خوب نبود و کار ما به جدایی کشیده شد ، حالا من پولم را می خواهم و باید پول مرا پس بدهی وگرنه بلایی برسرت می آورم و شروع به تهدید کردن من کرد. اما من از دادن پولش امنتاع کردم و چند وقتی بود که از تماس هایش خبری نبود. اما ماجرا از روزی شروع شد که عده ای مدام به گوشی من تماس می گیرند و به بهانه های مختلف برایم مزاحمت ایجاد می کنند، این تماس های آزار دهنده ادامه داشت تا اینکه فهمیدم او همان مرد است و من‌را به عنوان یک زن بدکاره معرفی کرده و شماره تلفن من‌را به آنها داده است، حالا این موضوع را شوهرم هم متوجه شده و زندگیم دارد ازهم می پاشد؛ از طرف دیگر پولی هم ندارم که به آن مرد بدهم و نمی‌دانم چه کار کنم ، تو را به خدا کمکم کنید.

اعتماد بیش از حد به دیگران

یکی از سهل انگاری هایی که امروزه باعث می‌شود تا افراد با خطرات و حوادث ناگواری مواجه شده و در معرض آسیب و بزه قرار بگیرند، مسئله اعتیاد بیش از حد به افراد غریبه است.
کمی بررسی و تحقیق در پرونده های افرادی که مورد سوء استفاده ، اخاذی و کلاهبرداری یا سرقت قرار گرفتند، نشان می دهد که اولین کسانی که زمینه و بستر این کار را برای مجرمان فراهم کردند، خود مالباختگان و بزه دیدگان بودند ؛چرا که با اعتماد بی‌جا و ارائه اطلاعات خصوصی و اسرار زندگی خود به دیگران باعث شدند که مجرمان و تبهکاران که همیشه منتظر یک غفلت و بی مبالاتی از سوی افراد ساده جامعه هستند، بتوانند از این اطلاعات سوء استفاده کرده و به وسیله آنها به مقاصد شوم خود دست یابند. این کارشناس مرکز مشاوره آرامش اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز این گونه اتفاقات و حوادث باید شهروندان این نکته را به خاطر بسپارند که هیچ وقت نباید اسرار و اطلاعات خصوصی زندگی خود را برای دیگران بازگو کنند و بدانند که اسرار مانند خون در رگ انسان است و همانطور که رگی بریده شود، حیات انسان نیز منقطع می شود، اگر اسرار نیز فاش شوند قطعا باعث نابودی زندگی خواهند شد. کارشناس مرکز مشاوره گفت: در زندگی و جامعه کنونی هر چه روابط انسانی گسترده تر شود، به همان اندازه نیز مناسبات و آداب و روسوم و نوع رفتار با یکدیگر نیز پیچیده می شود. زمانی بود که خیلی از اقدامات و فعالیت‌های افراد با اهداف خیرخواهانه انجام می گرفت و اعتماد بین اعضای جامعه نیز بیشتر بود، ولی در دنیای امروز هیچ امری درجامعه به سادگی گذشته نیست. این کارشناس مشاوره با بیان اینکه هر شغلی مناسب زنان نیست گفت: در مورد ماجرایی که برای این فرد اتفاق افتاده نیز باید بگوییم که برای اینکه وی سریع‌تر به اهداف خود در زندگی برسد و به آرزوهای خود جامه عمل بپوشاند، وارد بازار کار شده و به هر قیمتی نیزمی خواسته کسب درآمد کند و وقتی زنان پا به دنیای کسب و کار می‌گذارند، خطرات نیز متوجه آنها می شود که باید جانب احتیاط را رعایت کنند.
وی افزود: به همین جهت توصیه می شود زنان اگر زمانی نیز خواستند شغلی داشته و درآمدی به دست آورند، باید به هر کسی اعتماد نکرده و قبل از هر چیز در نظر داشته باشند که ابتدا باید وظایف خود را به عنوان یک زن در منزل برای خانواده انجام داده و همسر و مادر قابل اعتماد در محیط درونی خود باشند و برای پیدا کردن شغل مناسب ساده انگارانه وارد جامعه نشوند تا مورد سوء‌استفاده نیز قرار نگیرند.

ازدواج
عاقبت نافرجام عشق و دلدادگی/در ازدواج دقت کنید.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا