اقتصادی

شرط پرتغال برای توسعه همکاری‌ اقتصادی با ایران

 

رئیس اتاق بازرگانی پرتغال با بیان اینکه زمینه همکاری‌ اقتصادی میان ایران و کشورش فراوان است، گفت: زمانی این فرصت‌ها به همکاری تبدیل می‌شود که اتاق‌ بازرگانی دو کشور با حمایت‌ از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیـوز”،  ائولونونس آلمیدا رئیس اتاق بازرگانی پرتغال با حضور در اتاق بازرگانی ایران با پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و آمادگی بخش خصوصی این کشور را برای توسعه روابط اقتصادی با شرکت‌های ایرانی اعلام کرد.

 

وی افزود: ما  مطالعه خود را درباره فرصت های اقتصادی کنونی در ایران از مدت ها قبل آغاز کرده ایم و نگاه ما به توسعه روابط اقتصادی با شرکای ایرانی مثبت است.

 

رئیس اتاق بازرگانی پرتغال با اشاره به چگونگی تعامل اقتصادی این کشور با ایران، گفت: قصد همکاری‌ درازمدت و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایرانی داریم .

 

وی خاطر نشان کرد: همکاری در زمینه های خدمات فنی مهندسی ، صنعتی ، عمرانی ، شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از جمله این موارد است.

 

این مقام پرتغالی با اشاره به اینکه فرصت های همکاری میان دو کشور فراوان است، گفت: این فرصت ها در بخش خصوصی بیشتر است، اما  زمانی این فرصت ها به همکاری تبدیل می شود که اتاق‌های بازرگانی دو کشور با حمایت‌های لازم از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنند.

 

همکاری با پرتغال برای ارائه خدمات فنی و مهندسی چند جانبه

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این دیدار گفت:‌ ایران از فرصت همکاری اقتصادی برای تولید مشترک و راهیابی به بازارهای منطقه‌ای حمایت می کند، اما ما در شرایط کنونی امکان ورود کالاهای مصرفی را از سایر کشور‌ها نداریم.

 

وی اظهارکرد: شرکت های خدمات فنی مهندسی ایرانی در سال های اخیر از آمادگی خوبی برای همکاری مشترک با طرف‌های پرتغالی، برای اجرای طرح های دو و چند جانبه دارد.

 

سلطانی گفت: دولت ما برای افزایش خدمات در کشور، نیاز به زیرساخت هایی دارد، شرکت های پرتغالی می توانند با همکاری شرکت‌های ایرانی، طرح های مشترک در این ارتباط اجرا کنند./فارس/

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا