أخبار

شایعه بیماری وبا در مناطق درگیر سیلاب

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن بازدید از اردوگاه های هموطنان سیل زده در شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه، گفت: ارائه خدمات به مردم درگیر سیلاب، به هیچ وجه نباید متوقف شود.

علیرضا رئیسی، در حاشیه این بازدیدها، اظهار داشت: این بازدیدها با هدف نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان سیل زده به ویژه گروه‌های حساس مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان انجام شد.

وی افزود: به هیچ وجه نباید ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گروهای حساس مانند مادران باردار و کودکان متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم جهت ارائه خدمات به صورت فعال صورت گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به حضور مستمر نیروهای بهداشت در منطقه اظهار داشت: هیچ گونه طغیان بیماری‌های پوستی و اسهالی وجود ندارد و اوضاع کاملاً تحت کنترل متخصصان حوزه بیماری‌ها می‌باشد.

رئیسی ضمن رد شایعات مطرح در مورد شیوع بیماری‌های شپش و وبا در مناطق سیل زده، افزود: منابع آب آشامیدنی در تمامی مناطق سیل زده توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی کنترل می‌شود و هیچ موردی از آلودگی وجود ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: گزارش اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت به صورت روزانه در وزارت بهداشت رصد می‌شود و در صورت نیاز، مداخلات لازم جهت ارائه خدمات بهتر، صورت می‌پذیرد.

وی در پایان بازدیدهای خود ضمن حضور در یادمان شهدای هویزه دستور داد، ساختمان پایگاه ثابت بهداشتی یادمان شهدای هویزه جهت ارائه خدمات به سیل زدگان و کاروان‌های راهیان نور در این محل احداث شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا