حوادث

سرقت از مسافران با ترفند تعارف دوغ/ از مسافران سرقت کردم

سرقت از مسافران با ترفند تعارف دوغ/ از مسافران سرقت کردم

 یازده سال در زندان بودم؛ پس از آزادی تصمیمم را گرفتم و به دنبال کاری آبرومند رفتم. از  اینکه بچه ام را بعد از 11 سال می دیدم، خوشحال بودم، اما حیف که از من دور بود. مدتی گذشت و دوباره بیکار و معتاد شدم. برای جور کردن پول اعتیاد و گذران زندگی از مسافران غریب و تنها ……

سرقت از یک مسافردر پایانه مسافربری

18 مهر ماه جاری بود که ماموران یکی از کلانتری های پایتخت در جریان سرقت از یکی از مسافران در پایانه های پایتخت قرار گرفتند .
این مسافر به مأموران گفت : در فضای سبز ترمینال در حال استراحت بودم که فردی به سمت من آمد . او خود را یک مسافر معرفی و گفت نامم فرشید است .
به من گفت : ساک و وسایلم کنار تو باشد تا من بروم یک بطری دوغ بخرم و برگردم. زمانی که بازگشت، در دستانش دو بطری نوشیدنی بود ؛ یکی از آنها را به من تعارف کرد . در ابتدا نمی پذیرفتم تا اینکه با اصرار عجیب او روبه رو شدم  و بالاخره تعارفش را پذیرفتم. پس از خوردن نوشیدنی، دیگر متوجه هیچ موضوعی در اطراف خود نشدم و بیهوش روی زمین افتادم . با صدای نگهبان فضای سبز از خواب بیدار شدم . کسی در کنارم نبود و متوجه شدم فرشید من را بیهوش کرده و با مجبور کردنم برای خوردن آن نوشیدنی، چنین بلایی را سرم آورده است . به کیف و جیب هایم که توجه کردم، متوجه شدم یک گوشی سامسونگ به همراه تمامی اموالم را از من سرقت کرده است  .در ادامه  کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی شخصی شدند که گوشی تلفن همراه مسروقه را به صورت دستی ، از یکی از دوستانش خریداری کرده بود؛ با انجام تحقیقات از این شخص،کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام بهشاد ( 37 ساله ) با سه سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر و سرقت به عنف به شیوه بیهوشی شدند که آخرین بار ، در تیرماه سال گذشته و پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.  با شناسایی تصویر بهشاد توسط شاکی پرونده ( مالباخته ) ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت اعضای خانواده متهم اطلاع پیدا کردند که بهشاد به واسطه اعتیاد شدید به موادمخدر از سوی خانواده اش طرد و در حال حاضر بلامکان است ؛ در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام محل تردد بهشاد در پارک لاله شناسایی و کارآگاهان در اواخر مهرماه سال 1395 موفق به دستگیری وی شدند.

اعتراف به ده ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی

بهشاد پس از مواجه حضوری با مالباخته ، صراحتا به ده ها فقره سرقت های به عنف به شیوه بیهوشی از مسافران پایانه های مسافری شهر تهران و همچنین رهگذران و شهروندان حاضر در پارک های سطح شهر اعتراف کرد.متهم در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت : 11 سال در زندان بودم. پس از آزادی تصمیمم را گرفتم و به دنبال کاری آبرومند رفتم. از اینکه بچه ام را بعد از 11 سال می دیدم، خوشحال بودم، اما حیف که از من دور بود. مدتی گذشت و دوباره بیکار و معتاد شدم. برای جور کردن پول اعتیاد و گذران زندگی، این کار را شروع و از مسافران غریب و تنها سرقت کردم. من سرقت هایم را طبق روال گذشته در پایانه‌های غرب، جنوب و در پارک ها و فضای سبز کلید زدم. با تهیه نوشیدنی مسموم ( عمدتا دوغ ) آن را به افراد تعارف می کردم. پس از بیهوش شدن افراد، تمام اموال ارزشمند آنها را می دزدیدم و گوشی‌های تلفن همراه را به دو مالخر می‌فروختم . موبایل های ساده را 50 هزار تومان و هوشمندها را تا دویست هزار تومان می خریدند . سرهنگ کارآگاه احمد نجفی  رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده؛لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند، دعوت می شود تا به پلیس مراجعه کنند.

سرقت
سرقت از مسافران با ترفند تعارف دوغ/ از مسافران سرقت کردم

یلدا توکلی – روزنامه نسل فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا