خانواده

سبک تر بچه ها را به مدرسه بفرستید

 

کوله پشتیوالدین بخوانند؛

با فرا رسيدن فصل پاییز و زمان بازگشایی مدارس، خرید کیف مناسب براي دانش آموزان یکی از دغدغه های خانواده ها شده است. آیا شما میدانید چه کیفی مناسب فرزندتان است.

دکتر کوروش منصوری، متخصص طب سوزنی  گفت: استفاده نادرست از کیف مدرسه تأثیر زیادی بر تغییرات ستون فقرات افراد به خصوص دانش آموزان خواهد داشت.

 

منصوری با بیان این که انحرافات ستون فقرات، در اثر استفاده نادرست از کیف مدرسه و همچنین وزن و حجم زیاد آن به وجود می آید افزود: این موضوع در دختر بچه ها شایع تر است.

 

وی تصریح کرد:کیف های کوله پشتی اگر استاندارد ،دارای سایز مناسب و مشخص، ارتفاع مناسب و بندهای پهن و قابل تنظیم ارتفاع باشند انتخاب مناسبی هستند، همچنین استفاده از کوله پشتی به صورت یک طرفه باعث انحراف ستون فقرات به یک سمت خواهد شد و اثرات مخربی حتی بیشتر از اثرات ناشی از کیف های دست خواهد داشت.

 

منصور ادامه داد:کیف های دستی و یا رو دوشی نیز اگر دارای وزن مناسب باشند، مشکلی برای ستون فقرات دانش آموزان ایجاد نخواهند کرد. به خصوص در صورتی که بند کیف روی یک سمت شانه و کیف در سمت مقابل قرار داشته باشد. ولی کیف های کوله پشتی برای دانش آموزان انتخاب مناسب تری هستند.

 

این متخصص طب فیزیکی بیان کرد: بهترین درمان انحرافات ستون فقرات در دانش آموزان پیشگیری از ایجاد این انحرافات است ولی در صورت ایجاد این گونه مشکلات، با استفاده از ورزش درمانی، نحوه نشستن فرد، آب درمانی و حتی تغییر نوع کیف، قابل درمان است. در صورت پیشرفت انحرافات درمان های جراحی آغاز می شود.

 

وی افزود:خوشبختانه این گونه انحرافات ستون فقرات در دانش آموزان به واسطه معاینات قبل از مدرسه و همچنین توجه والدین، در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و در نتیجه به صورت قطعی درمان می شوند.

 

منصور اضافه کرد:هر گونه انحرافی که در ستون فقرات بچه ها دیده می شود، مثلاًٌ دانش آموز سر خود را یک طرف بگیرد،‌ شانه های هم سطح نداشته باشد و حتی هم سطح نبودن لگن ها و زانوها،‌ دلیل به انحراف ستون فقرات هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند.

 

وی گفت:کیف های زیادی در بازار وجود دارند اما استاندارد بودن آن ها محرز نیست. قاعدتاً تولید کننده های کیف باید مسئول فنی و مسئول کنترل کیفیت داشته باشند تا بتوانند کیف های استانداردی تولید کنند ولی شواهد امرگویای این امر نیستند./ح

 منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا