حوادث

زورگیران جوان در چنگال پلیس

زورگیران جوان در چنگال پلیس

فردی با مراجعه به  یکی از کلانتری های پایتخت به مأمورین اعلام کرد که توسط چهار سرنشین جوانِ موتورسوار، مورد سرقت به شیوه “زورگیری” قرار گرفته است . وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان به صورت پیاده در حال مکالمه با تلفن همراهم بودم که ناگهان چهار جوان 20-18 ساله با دو دستگاه موتورسیکلت، در حالی که دو نفرشان چاقو همراه داشتند، به سمت من حمله ور شده و با تهدید، اقدام به سرقت یک دستگاه تبلت و یک دستگاه گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی 6 میلیون تومان کرده و متواری شدند. همزمان با حضور مالباخته در پلیس آگاهی ، کارآگاهان جهت دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت های به عنف به نام کسری ( 18 ساله) موفق به شناسایی مخفیگاه وی شده و  ضمن دستگیری متهم، موفق به کشف بیش از 10 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه سرقت شده از مالباخته ، مقادیری وجه نقد و مدارک شناسایی متعلق به افراد دیگر شدند .
کسری بلافاصله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف گشود و به مشارکت در ده ها فقره سرقت به شیوه قاپ زنی و “زورگیری” اعتراف و دو همدست خود را نیز معرفی کرد . با شناسایی دو عضو دیگر گروه و شناسایی مخفیگاه متهمین در یک خانه مجردی، کارآگاهان به این محل مراجعه و با اطمینان از حضور متهمین ، اقدام به دستگیری آنها  در این محل کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز تعداد دیگری از گوشی های تلفن همراه مسروقه کشف شد . متهمین ضمن اعتراف صریح به مشارکت در سرقت های به عنف به سرکردگی کسری ، چهارمین عضو گروه به نام علی اکبر را نیز معرفی کردند که این متهم نیز نهایتا دستگیر شد . متهمین صراحتا به ده ها فقره زورگیری طلا و جواهرات از زنان ، سرقت گوشی تلفن همراه از زنان و مردان و همچنین سرقت وجوه نقد و ساعت های مچی افراد، اعتراف و عنوان داشتند که در طول چند ماه گذشته و با تشکیل یک گروه چهار نفره، اقدام به انجام سرقت های خود کرده اند .
با اعتراف صریح متهمین به ده ها فقره سرقت و بررسی سرقت های مشابه انجام شده توسط چهار سرنشین جوان، دو دستگاه موتورسیکلت و بهره گیری از اموال و مدارک شناسایی به دست آمده از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به شناسایی بیش از 50 مالباخته در همان مراحل اولیه از تحقیقات از متهمین شدند . یکی از مالباختگان به کارآگاهان، گفت : در خیابان در حال تردد با خودرو شخصی خود بودم که ناگهان متوجه شدم چهار جوان ، در حال کتک زدن یک جوان دیگر هستند؛ به قصد جدا کردنشان از ماشین، پیاده و به سمت آنها رفتم تا مانع از ادامه نزاع و درگیری آنها شوم که ناگهان همان چهار نفر با چاقو به سمت من حمله ور شده و با تهدید، گوشی تلفن همراه من را نیز سرقت کردند ؛ آن زمان بود که متوجه شدم آنها سارقین زورگیر بوده و در حال سرقت و زورگیری از آن جوان رهگذر بودند.

زورگیران در چنگال پلیس

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا