اجتماعیتازه هاجهان

روش کلينتون براي بخشيدن خيانت همسر

کلينتون در مصاحبه با روزنامه سايکولوجي (روانشناسي) گفت که از توانايي ماندلا براي بخشش الهام گرفته است چرا که ماندلا توانست به اين شيوه آينده جديدي را به روي مردم آفريقاي جنوبي بگشايد

 

هيلاري کلينتون

افشا کرد که از مدل “سازش و حقيقت” نلسون ماندلا براي برخورد با روابط نامشروع بيل کلينتون و مونيکا لوينسکيبهره برده است و تاکيد کرد که صداقت کامل به برقراري روابط مجدد اين زوج کمک کرد.

روزنامه ديلي تلگراف نوشت: هيلاري کلينتون 66 ساله،‌ وزير امور خارجه سابق آمريکا به ندرت درباره روابط همسرش بيل کلينتون (رئيس‌جمهوري سابق آمريکا) سخن مي‌گويد، اما اين بار وي گفت که از روش نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي استفاده کرده است تا با اين مساله برخورد کند.

 

کلينتون در مصاحبه با روزنامه سايکولوجي (روانشناسي) گفت که از توانايي ماندلا براي بخشش الهام گرفته است چرا که ماندلا توانست به اين شيوه آينده جديدي را به روي مردم آفريقاي جنوبي بگشايد. با اين حال وي تاکيد کرد: اما اين بدين معني نيست که شما فراموش مي‌کنيد بلکه مساله حقيقت و سازش است. شما بايد صادق باشيد.

شما بايد با اين حقيقت که در چه شرايطي هستند و چه شخصيت و مليتي داريد، مواجه شويد. اما ماندلا غالبا‌ً‌ به اين نکته اشاره مي‌کرد که اگر شما با خودتان تندي و خشم کنيد،‌ در زندان باقي خواهيد ماند. شما در آن صورت خودتان را زنداني مي‌کنيد و با خودتان غيرمنصفانه برخورد مي‌کنيد چرا که نمي‌توانيد فراتر از آنچه اتفاق افتاده،‌ ببينيد.

کميسيون حقيقت و سازش آفريقاي جنوبي در سال 1995 و پس از ملغي شدن آپارتايد بنيان گذاشته شد و رهبري آن را دزموند توتو بر عهده گرفت که مدلي براي سيستم‌هاي مشابه در سراسر جهان شد. اين کميته اختيار داشت تا به عاملان جرايم تحت رژيم نژادپرست آفريقاي جنوبي عفو کامل بدهد و در ازاي آن افشاگري کاملي صورت بگيرد.

ايسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا