حوادث

راز قتل پیرمرد ثروتمند تهرانی فاش شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیر سابقه دار و همدستش که اقدام به قتل و انفجار خانه پیرمردی ثروتمند در قیطریه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت ۲۳ چهاردهم خرداد ماه سال گذشته وقوع یک فقره آتش سوزی در واحد مسکونی شماره ۲ یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان قیطریه – روبروی پارک قیطریه، به کلانتری ۱۰۱ تجریش و ایستگاه آتش نشانی منطقه اعلام شد.

با حضور تیم آتش نشانی و مأموران کلانتری در محل، عملیات اطفای حریق و ایمن سازی محل توسط مأموران آتش نشانی انجام و مأموران کلانتری پس از ورود به واحد مربوطه با جسد پیرمردی ۷۰ ساله (صاحبخانه) بنام «مهدی» روبرو شدند. از این رو بررسی های کارشناسی برای مشخص شدن راز جسد پیر مرد در دستور کار ماموران قرار گرفت.

آتش سوزی عمدی

با تحقیقات بعمل آمده از اهالی مجتمع مشخص شد متوفی پس از مرگ همسرش به تنهایی زندگی می کرده و فرزندانش برای انجام امورات شخصی وی از قبیل نظافت منزل، تهیه غذا و غیره اقدام به استخدام پرستار برای وی کرده اند. با اطلاع و حضور فرزند متوفی در محل، وی در اظهاراتش عنوان کرد که پدرش با هیچ فردی مشکل یا اختلاف شخصی و یا مالی نداشته و در این خصوص از کسی شکایتی ندارد.

در شرایطی که فرزندان متوفی در زمان تکمیل پرونده پدرشان هیچگونه طرح شکایتی در خصوص فوت وی نداشتند، اما جسد متوفی برابر اقدامات قانونی و برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و سرانجام با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر «فوت ناشی از انسداد شریان تنفسی» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی، پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل قرار گرفت.

آغاز تحقیقات پلیسی

کارآگاهان اداره دهم با حضور در محل زندگی مقتول به بررسی محل جنایت پرداخته و همزمان با بررسی صورتجلسه تنظمیم شده توسط مأموران کلانتری، مشخص شد که در زمان پلمپ منزل متوفی، یک گاو صندوق (برابر اظهارات فرزند متوفی) حاوی اسناد و مدارک بانکی، طلا و جواهرات، وجه نقد و … نیز وجود داشته که در زمان مراجعه کارآگاهان به منزل متوفی وجود نداشته و فرد یا افرادی بدون ایجاد هرگونه خسارت و تخریب در ورودی اقدام به سرقت آن کرده اند.

خریدهای مجهول اینترنتی

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی حساب های بانکی متعلق به مالباخته و بررسی تراکنش مالی آنها اطلاع پیدا کردند که در چندین مرحله و پس از فوت متوفی، وجوه میلیونی از حساب های بانکی مقتول به شیوه جعل امضا و کارت شناسایی مجعول متعلق به مقتول برداشت شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، شعبات محل برداشت پول از حساب های بانکی مقتول شناسایی و تصاویر دوربین های مداربسته آنها مورد بازبینی قرار گرفت و در تمامی تصاویر، تصویر فردی واحد به عنوان وصول کننده چک ها مورد شناسایی قرار گرفت.

اولین سرنخ های پلیس

با بدست آمدن تصویر فرد وصول کننده چک، تصویر این شخص توسط فرزند مقتول مورد شناسایی قرار گرفت؛ فرزند مقتول در زمان شناسایی تصویر به کارآگاهان گفت: این شخص پسر خدمتکار منزل پدرم بنام «احسان» است که برخی اوقات به عنوان راننده، اقدام به بردن پدرم به سطح شهر می کرد.

شناسایی متهمان

با شناسایی احسان (۳۰ ساله) محل سکونت وی در منطقه پیروزی مورد شناسایی قرار گرفت. همزمان با شناسایی محل سکونت «احسان» و تحقیقات بعمل آمده از سوی کارآگاهان مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه دار منطقه پیروزی در زمینه سرقت های به عنف و زورگیری است که توسط کلانتری ۱۱۰ شهدا در تاریخ ۲۶ اسفند سال گذشته دستگیر و در حال حاضر به اتهام زورگیری در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تعدادی از شکات و مالباختگان نیز وی را به عنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار داده اند.

بازجویی های فنی و پلیسی

با انتقال احسان به اداره دهم، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و ارتباط با مرگ مقتول شده اما در ادامه و با توجه به ارائه دلایل و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدست خود به ارتکاب جنایت و سرقت گاوصندوق اعتراف کرد.

جزییات شب حادثه

«احسان» در اعترافاتش ضمن معرفی یکی از دوستان خود به نام عباس به عنوان همدست در ارتکاب جنایت و همچنین سرقت گاوصندوق به کارآگاهان گفت: شب حادثه، به همراه عباس برای سرقت به منزل متوفی رفتیم؛ متوفی مرا کاملا می شناخت و به همین علت در خانه را باز کرد و من و «عباس» وارد خانه شدیم؛ پس از ورود، با اسلحه تقلبی شروع به تهدید متوفی کردیم تا رمز گاو صندوق را به ما بدهد اما او مقاومت می کرد و ما نیز با نوارچسب اقدام به بستن دست و پای مقتول کرده و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار دادیم تا شاید رمز گاو صندوق را از وی بگیریم اما او همچنان مقاومت می کرد و دائما از همسایگان و اهالی مجتمع درخواست کمک می کرد؛ به همین علت تصمیم گرفتیم تا دهان او را نیز با نوارچسب ببندیم و همین کار را نیز کردیم اما پس از چند دقیقه متوجه شدیم که وی نفس نمی کشد و فوت کرده است. تصمیم گرفتیم تا مرگ را عادی نشان دهیم؛ به همین علت تمامی نوارچسب ها را از بدن مقتول باز کرده و حتی هیچگونه سرقتی از داخل خانه انجام ندادیم و تنها کلیدهای در ورودی آپارتمان را برداشتیم؛ در زمان خروج از خانه، شیر گاز را باز کرده و سعی داشتیم تا با ایجاد انفجار و آتش سوزی مانع از کشف حقیقت شویم؛ چند روز پس از شب حادثه نیز مجددا به همراه عباس به محل زندگی مقتول رفته و با کلیدهای آپارتمان که آنها را سر قت کرده بودیم وارد خانه شده و گاو صندوق را سرقت کردیم.

تحقیقات ادامه دارد

با توجه به اعترافات صریح احسان و معرفی «عباس» (۲۶ ساله) به عنوان همدست خود در ارتکاب جنایت و سرقت از منزل مقتول، مخفیگاه وی در منطقه پیروزی شناسایی و این متهم نیز در روز ۲۸ اسفندماه ۹۳ دستگیر شد.«عباس» پس از مواجه حضوری با احسان و اطلاع از اعتراف صریح و کامل وی، صراحتا تمامی اظهارات «احسان» را تأیید کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای هر دو متهم صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا