حوادث

راز قتل زنجیره‌ای زنان کردستان فاش شد

/وعده ازدواج شگرد رسیدن به نیت شیطانی

مردی که دست به قتل زنجیره‌ای زنان در کردستان زده بود، پس از دستگیری جزئیات قتل‌های هولناک زنان را فاش کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در سال 92 پرونده قتل زن جوانی در کردستان با تلاش ماموران انتظامی استان کشف شد. در این پرونده زن جوانی توسط مردی که با او ارتباط داشت، به قتل رسیده و جسدش در بیابان سوزانده شده بود.

کارآگاهان پلیس پس از روز‌ها تلاش موفق شدند، قاتل را از طریق تماس‌های تلفنی زن (مقتول) شناسایی و دستگیری کنند. پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی به قتل زن جوان اعتراف کرد و موقعیت جسد را برای پلیس آشکار ساخت.

ماموران انتظامی استان کردستان پس از حضور در محل جنایت موفق شدند جمجه و دو مچ پا متعلق به زنی را پیدا کرده و جهت تطبیق این اعضا با زن مقتول آن را به آزمایشگاه پزشکی قانونی فرستادند و همینطور از خانواده مقتول خواستند تا جهت تست DNA به آزمایشگاه مراجعه کنند.

**کشف راز جنایت دیگر

پس از اعلام جواب آزمایش مشخص شد که DNA بقایای جسد متعلق به این پرونده نیست و حکایت از جنایتی دارد که شاید توسط همین مرد صورت گرفته باشد.

لذا ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی مروری بر روی پرونده‌های گذشته کردند و ذهنشان معوطف پرونده زنی در سال 91 شد که پس از خارج شدن از خانه دیگر پیدا نشد و پرونده‌اش به نتیجه نرسیده است.

ماموران پس از دست یافتن به این پرونده سریعا با هماهنگی مقام قضایی، “پدر” زن فقدانی به آزمایشگاه پزشکی قانونی برده و از  او تست DNA گرفتند که مشخص شد بقایای جسد متعلق به فرزندش بوده است.

حال که دیگر برای ماموران انتظامی متصور شده بود این دو قتل با یکدیگر مربوط است شروع به جمع آوری مدارک و مستندات خود جهت کشف راز این قتل کردند.

دیری نگذشت که در اوایل سال 93 پرونده به سرانجام رسید و قاتل دستگیر شده پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات پلیسی چاره جز اعتراف نداشت و پرده از راز قتل هولناک زن جوان دیگری برداشت.

**اعترافات تکان دهنده قاتل

قاتل در اعترافات تکان دهنده‌اش گفت: در اوایل سال 91 با زن جوانی به واسطه دختر 9 ساله‌اش در پارک سنندج آشنا شدم و به او پیشنهاد ازدواج دادم. همین پیشنهاد باعث شد تا این زن به خانه من بیاید.

این مرد بی‌رحم افزود: پس از چندین مرتبه رفت و آمد زن جوان و ایجاد رابطه نامشروع  ‌در آخرین مرتبه که به منزلم مراجعت کرده بود، درخواست کرد تا او با ازدواج کنم و تهدید کرد چنانچه از این کار اجتناب کنم به مقامات قضایی شکایت خواهد کرد.

قاتل شیطان صفت گفت: من نیز که از صحبت‌های زن جوان عصبانی شده بودم سرش را چندین مرتبه به سنگ آشپزخانه کوبیدم و او را به قتل رساندم و سپس طلاهایش را که شامل یک حلقه النگو، یک جفت گوشواره، یک حلقه انگشتر نقره می‌شد را برداشته و جسد را به زمین‌های خالی از سکنه و کم تردد در حاشیه شهر منتقل کردند.

وی ادامه داد: سپس با جمع آوری چوب درختان جسد را به آتش کشیده و تمامی وسایل همراه او را از قبیل، گوشی و کیف زنانه سوزاندم از آنجاییکه جمجمه و دو مچ پای زن جوان کاملا نسوخته بود آن‌ها را در همان زمین‌ها دفن کرده و بقیه جسد را در داخل گونی ریخته و در داخل سطل زباله شهرداری انداختم.

قاتل گفت: طلاهای مقتول را نیز در داخل آجرهای داخل حیاط منزلم مخفی کردم و چون به همین شیوه جسد متعلق به فقدانی اول را نیز سوزانده بودم در کنار بقایای جسد اول دفن کردم و زمانی که توسط مأموران آگاهی دستگیر شدم اشتباها محل جسد زن مقتول دوم را به پلیس نشان دادم.

در ادامه مأموران با هماهنگی بازپرس پرونده به منزل قاتل اعزام و با راهنمایی‌های او یک  حلقه النگوی طلا متعلق به مقتول دوم که در داخل دیوار حیاط منزل قاتل به صورت ماهرانه جاسازی و روکشی از ماسه و سیمان روی آن کشیده شده بود کشف و جهت شناسایی به رویت اولیای دم و بستگان مقتول رسید که مورد تأیید قرار گرفت.

**کشف سومین قتل زنجیره‌ای در کردستان 

ماموران پلیس آگاهی در دیگر تحقیقاتشان از آنجایی که می‌دانستند جنایت‌های این مرد بیش از این موارد است، دست از تلاش بر نداشته و موفق شدند قتل زن 40 ساله مطلقه‌ای را کشف کنند.

قتل این زن در اوایل سال 92 با شگرد “پیشنهاد ازدواج” و ایجاد رابطه نامشروع اتفاق افتاده بود، به طوری که این مرد در آخرین ملاقاتش این زن را نیز به روش سایر قتل‌ها، کشت و بقایای جسدش را پس از سوزاندن به جلوی درب منزل دفن کرد.

همچنین پلیس توانست با راهنمایی شاکی بقایای جسد را کشف کند.

**احتمال ادامه داشتن جنایت‌ها

سردار خرم نیا فرمانده انتظامی کردستان با تائید این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس اگاهی در این رابطه و کشف سایر جنایت‌های احتمالی این مرد شیطان صفت ادامه دارد.

گفتنی است، نخستین روز مرداد ماه باشگاه خبرنگاران طی گزارشی پرده از راز این جنایت برداشته بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا