گزارش

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب آهن

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

در شرایطی که ذوب‌آهن سال 96 را با دو تساوی متوالی در مقابل استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان آغاز کرده است، نوبت به برگزاری رقابت‌های دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا رسید و شاگردان مجتبی حسینی باید شانس خودشان را در مسابقات آسیایی امتحان کنند. ذوب‌آهن در لیگ ایران همچنان شانس کسب سهمیه را دارد؛ ولی باید در مسابقات آسیایی هم مانند سال گذشته به فکر صعود به مرحله بعد باشد. ذوب‌‌آهن در ادامه نتایج ضعیف خود، دو بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان را با یک امتیاز پشت سر گذاشت تا خیلی‌ها از این تیم ناامید شوند؛ اما برد مقابل بنیادکار ازبکستان در اواخر سال گذشته شاگردان مجتبی حسینی را به مسابقات برگرداند. اگرچه بنیادکار دو بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان را مقابل العین امارات و الاهلی عربستان با شکست پشت سر گذاشته بود، اما به هر حال این تیم یکی از برترین تیم‌های ازبکستان محسوب می‌شود. بردی که ذوب آهن در هفته سوم لیگ قهرمانان به دست آورد، این تیم را 4 امتیازی کرد و امیدهای شاگردان حسینی برای صعود از گروه را افزایش داد. با توجه به اینکه ذوب‌آهن بازی چهارم خود را فردا شب باید در اصفهان با بنیادکار انجام می‌دهد و از سوی دیگر العین و الاهلی در امارات رودرروی هم قرار می‌گیرند، ذوب آهن در صورت پیروزی مقابل بنیادکار حداقل تا رده دوم جدول صعود می‌کند و حتی شانس صدرنشینی نیز در گروه سوم برای این تیم وجود دارد. این در حالی است که کار ذوب‌آهن برای صعود به دور بعد بسیار سخت خواهد بود. دو بازی آخر ذوب‌آهن مقابل العین امارات و الاهلی عربستان کلید صعود ذوب آهن به دور بعدی است و در این دو مسابقه باید بهترین شرایط برای شاگردان مجتبی حسینی رقم بخورد. اگر ذوب‌آهن بتواند بنیادکار را ببرد و نتواند در دو مسابقه بعدی موفق باشد، شانس صعود به مرحله حذفی را از دست می‌دهد.

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

امیدواری به بنگستون

مجتبی حسینی در حالی توانست شاگردانش را به اولین برد این فصل لیگ قهرمانان برساند که مثل دو بازی گذشته مهاجم هندوراسی به ستاره این تیم تبدیل شد و با هنرنمایی خود در خط حمله مرد آهنین این تیم در آسیا لقب گرفت. جری بنگستون که در بازی با العین گل تساوی را زد و مقابل الاهلی هم با گرفتن یک پنالتی زمینه 10 نفره شدن حریف سعودی را فراهم کرد، در تاشکند هم به روند بازی‌های خوب خود ادامه داد و با به ثمر رساندن گل اول ذوب آهن نامش را به عنوان ارزشمندترین بازیکن اصفهانی‌ها در آسیا مطرح کرد. جری بنگستون در مقطع آغازین فصل، آمار ضعیفی از حیث گلزنی از خود به جای گذاشته بود؛ در 2 هفته اخیر لیگ برتر و سه هفته آغازین دور گروهی لیگ قهرمانان در مجموع چهار گل زد تا جمع گل‌های خود در فصل جاری را به عدد هشت برساند و به رقیبی جدی برای کاپیتان‌های اول و سوم ذوب‌آهن بدل شود و به همین خاطر در بازی فردا هم ذوب‌آهنی‌ها امید بسیار زیادی به این بازیکن دارند تا بتواند با گلزنی در مقابل بنیادکار، شانس صعود تیمش به مرحله بعدی را افزایش دهد.

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

برتری مطلق ذوب آهن

در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ حرفه‌ای ازبکستان بنیادکار میزبان قزلکوم بود که این دیدار در نهایت با یک گل به سود مهمان به پایان رسید. تک گل این دیدار را یونسوف در دقیقه 41 به ثمر رساند تا اولین شکست بنیادکار در لیگ حرفه‌ای ازبکستان رقم بخورد. آن‌ها در لیگ حرفه‌ای ازبکستان از چهار بازی پنج امتیاز دارند و در رده یازدهم لیگ 16 تیمی قرار دارند. بنیادکار که در فصل جدید اصلا حال و روز خوشی ندارد، در پنج دیدار اخیر خود در لیگ و آسیا 2 شکست، 2 تساوی و یک پیروزی در کارنامه دارد. در ادوار حضور ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا این تیم 7 بار با تیم‌های ازبکستانی بازی کرده است که حاصل آن 5 پیروزی، یک شکست و یک تساوی بوده است. بنیادکار و پاختاکور، تیم‌های ازبکستانی بوده‌اند که ذوب‌آهن با آنها بازی کرده است، سبزهای اصفهان 5 بار برابر بنیادکار و 2 بار برابر پاختاکور قرار گرفته‌اند. ذوب‌آهن در حالی فردا برای ششمین‌بار به مصاف بنیادکار می‌رود که در جدال‌های قبلی شکستی برابر این تیم نداشته است و 4 پیروزی و یک تساوی حاصل کار ذوب‌آهن برابر این تیم ازبکستانی است. حاصل کار ذوب‌آهن در 4 دیداری که در ازبکستان برگزار کرده، 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است. ذوبی‌ها در ازبکستان 3 بار گلزنی کرده‌اند و 2 بار گل خورده‌اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا محمدتقی الجعفری سنگاپوری را به عنوان داور دیدار برگشت ذوب‌آهن و بنیادکار ازبکستان انتخاب کرد. این داور سنگاپوری قضاوت دیدار تیم ملی ایران مقابل چین در ورزشگاه آزادی را عهده دار بود که این دیدار با برتری تیم ملی کشورمان خاتمه یافت. همچنین کومار نپالی ناظر داوری این بازی خواهد بود. زمان برگزاری این بازی هم از ساعت 20 فرداشب (سه شنبه) است.

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

ذوب اهن در راه قهرمانی / شروعی دوباره برای ذوب اهن

نویسنده : مسعود افشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا