دسته بندی نشده

دمنوش مریم گلی برای آرامش و تقویت حافظه

دمنوش مریم گلی برای آرامش دانش آموزان

دمنوش مریم گلی آرامش و تقویت حافظه. مریم گلی گیاهی است که طبعی گرم و خشک دارد و یک آرام بخش قوی است.

دمنوش مریم گلی ، سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست ، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد. غرغره کردن چای مریم گلی از روش‌های قدیمی درمان گلودرد و سرفه به‌شمار می‌رود.

مواد لازم

مریم گلی تازه یا خشک ۱۵ گرم

آب ۱ لیتر

آب لیموترش ۱ عدد

طرز تهیه دمنوش مریم گلی

مریم گلی را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید.

دمنوش مریم گلی برای آرامش و تقویت حافظه
دمنوش مریم گلی برای آرامش و تقویت حافظه

درباره مریم گلی

مریم گلی ارتباط نزدیکی با رزماری دارد ، مریم گلی بوته‌ای همیشه سبز با ساقه‌های چوبی و گل‌های آبی یا بنفش است که در منطقه‌ی مدیترانه یافت می‌شود.

قدمت استفاده از مریم گلی به هزاران سال پیش برمی‌گردد. مریم گلی در ابتدا برای درمان مارگزیدگی، حفاظت در برابر شَر، افزایش قدرت باروری زنان و موارد دیگری استفاده می‌شد که امروزه دیگر کاربردی ندارند یا اهمیت خود را از دست داده‌اند.

مریم گلی تأثیرات مهمی بر بدن انسان می‌گذارد و به‌همین‌دلیل است که امروزه این گیاه به‌طور گسترده‌ای به سراسر جهان صادر می‌شود و راه خود را به دستورهای آشپزی کشورهای مختلفی از ایالات متحده تا کشورهای خاورمیانه باز کرده است. معمولا این گیاه به‌دلیل مزه‌ی تندوتیز خود به غذاهای لذیذ افزوده می‌شود و از مواد تشکیل‌دهنده‌ی مهم در بسیاری از غذاها و فرایندهای فراوری و آماده‌سازی گوشت به‌شمار می‌رود.

حتی مقدار اندکی مریم گلی  موجب افزایش توانایی یادآوری و تقویت حافظه می‌شود. تأثیر مصرف این گیاه بر فعالیت مغز شامل افزایش تمرکز و توجه به موضوعی خاص است. این ویژگی موجب می‌شود که مریم گلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان یا افرادی مناسب باشد که مشاغلی چالش‌برانگیز دارند و باید توانایی ذهنی و فکری بالایی داشته باشند. در واقع افزودن مقدار کمی از این گیاه به رژیم‌غذایی کمک زیادی به توانایی مغز می‌کند.

مریم گلی عملکردهای مغزی را تحریک می‌کند و قدرت حافظه و تمرکز را افزایش می‌دهد. مریم گلی به برطرف کردن اختلالات شناختی مانند آلزایمر و زوال عقل نیز کمک می‌کند. البته پژوهش‌های مربوط به این کاربردهای مریم گلی هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، ولی برداشتن گام‌های جدی برای جایگزین کردن داروهای گیاهی به‌جای داروهای شیمیایی بسیار هیجان‌انگیز است. تحریک مسیرهای عصبی توسط عصاره و عطر گیاهی مریم گلی می‌تواند در سنین پیری نیز ذهن شما را تازه و جوان نگاه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا