خانواده

در این زمان کودکتان را حمام نکنید

 هرگز کودک را با اجبار پاشویه نکنید، زیرا اضطراب کودک و گریه کردن خود منجر به افزایش دمای بدن می‌شود.

دکتر حمید روان پارسا، متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مسائل آزار دهنده برای خانواده‌ها کنترل تب در کودکان است. والدین باید بدانند وقتی کودک آرام و بی‌حال است، بیمار است، بنابراین باید از لحاظ داشتن تب او را بررسی کنند.

وی ادامه داد: والدین سعی کنند به کودک مقدار زیادی مایعات بنوشانند، در شیرخواران بهترین چیز شیر مادر است، خوردن مایعات درجه حرارت بدن او را پایین آورده و از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند. در صورت تمایل کودک او را با آب پاشویه و تن شویه کنید، کودک را با اجبار پاشویه نکنید زیرا اضطراب کودک و گریه کردن خود منجر به افزایش دمای بدن می‌شود.

وی اذعان داشت: از داروهای پایین آورنده مثل استامینوفن و ایبوبروفن برای پایین آوردن تب بدون دستور پزشک استفاده نکنید و برای پایین آوردن تب هیچ‌گاه به کودک آسپرین ندهید زیرا اختلال در عملکرد مغز و کبد او ایجاد می‌کند. در صورتیکه کودک شما سابقه تشنج ناشی از تب را دارد در تب بیش از ۳۹ درجه با مشورت پزشک از دیازپام به صورت خوراکی و یا شیاف استفاده کنید.

وی در پایان اظهار داشت: اگر در زمان تشنج رنگ کودک به آبی متمایل شد یا بیشتر از چند دقیقه تکان‌های شدید داشت یا اینکه بعد از تشنج در نفس کشیدن مشکل پیدا کرد به سرعت به اورژانس مراجعه کنید، پاشویه کردن کودک بطور صحیح در زمان بروز تشنج از اهمیت بسیار برخوردار است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا