پزشکی و سلامت

درمان خانگی سرفه

درمان خانگی سرفه (Home remedy for cough)

چگونه با سرفه خداحافظی کنیم؟ درمان قطعی سرفه چیست؟

سرفه، علت های مختلفی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشار خون نیز می‌تواند به سرفه منجر شود. علت هر چه باشد، سرفه های مداوم می توانند زندگی فرد را مختل کنند؛ به ویژه اگر هنگام خواب باشد. اگرچه شربت های سرفه متنوعی در بازار یافت می شود، اما می‌توان از راه های طبیعی هم آن را تسکین داد.

 آب و مایعات فراوانی بنوشید: این کار باعث نرم شدن خلط در قفسه سینه شما می‌شود.

اگر سرفه شما در اثر ابتلای به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، به وجود آمده باشد، مصرف زیاد آب و مایعات بهترین راه برای کاهش طول مدت آن است. حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید. می توانید کمی آب لیمو ترش نیز به آن اضافه کنید.

هوای محیط :

هوای محیط زندگی خود را مرطوب نگه دارید:هوای خشک، باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می شود، لذا به وسیله یک دستگاه بخور، هوای خانه را مرطوب نگه دارید. اگر کمی هم قطره اکالیپتوس به آب دستگاه اضافه کنید، خلط ها را سریع تر از بین می برد؛ زیرا ریه ها را تحریک کرده و راه های بینی را پاک می‌کند.

 عسل بخورید:

بهترین راه برای بهبود گلودرد و سرفه های آزاردهنده،این است که عسل را در چای کمرنگ یا آب گرم حل کنید و بنوشید.

از مواد محرک موجود در هوا دوری کنید:مواد شیمیایی موجود در تمیز کننده ها و ضد عفونی کننده‌های خانگی و نیز در خوشبو کننده های هوا، می‌توانند مخاط گلو را اذیت و سرفه را بدتر کنند و باعث سوزش چشم ها، گلو و دهان شوند. اگر می‌خواهید سرفه هایتان بهبود یابد، نباید از مواد شیمیایی پاک کننده با بوی تند و زننده استفاده کنید.همچنین سیگار نکشید و در جاهایی هم که دود سیگار وجود دارد، توقف نکنید

خواص برگ به : به دانه، سرفه را برطرف می‌کند.

از برگ بو استفاده کنید:دستمال خیس شده در دم کرده برگ بو را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.جالب است بدانید تئوبرومین موجود در شکلات، در داروهای ضد سرفه استفاده می شود و خوردن شکلات تلخ، می‌تواند دفعات سرفه و تاثیر سوء‌ آن بر سیستم قلبی عروقی و اعصاب مرکزی را کاهش ‌دهد.

درمان خانگی سرفه
درمان خانگی سرفه (Home remedy for cough)

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا