حوادث

دختر 17 ساله سفارش قتل پدرش را داد

کارآگاهان پلیس تهران تحقیق درباره جنایتی را در دستور کار دارند که در آن دختری 17 ساله به دوست خود سفارش قتل پدر و برادرش را داده است.

شهرخبر، تیم جنایی پایتخت در حالی بررسی ابعاد این جنایت را در حال بررسی دارند که این دختر مدعی شده پدرش او را مورد اذیت و آزار قرار می‌داده است.جسدی در خودروی معیوب

دوم بهمن‌ماه امسال ماموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشف جسدی در یک خودرو خبردار شدند و برای بررسی این گزارش راهی محدوده جنوبی خیابان آزادی شدند. ماموران طبق آدرس به ساختمانی دو واحده در محدوده خیابان کمیل رسیدند.

ماموران پس از بررسی اولیه جسد از حاضران در خانه شروع به تحقیق کردند و در همین حال موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع‌دادند.

دختری که در خانه حضور داشت گفت آمده تا به ماشین سری بزند و متوجه جسد پدرش شده است.

ماموران با این احتمال که ممکن است این مرد قربانی جنایتی شده جست‌وجو برای یافتن آثاری از خشونت یا سر و صدا را آغاز و از همسایه‌ها در این باره پرس و جو کردند. در این پرس و جوها مشخص شد خانه‌یی که جسد در آن کشف شده محل زندگی مقتول و مادرش بود. ساختمان نیز دو واحد بود و مشخص شد مقتول و دختر و پسرش در طبقه بالا زندگی می‌کردند و مادر مقتول نیز در طبقه پایین.

با ورود تیم تخصصی قتل صحنه کشف جسد مورد بررسی قرار گرفت و در نگاه اول مشخص شد مرد 55 ساله با 11 ضربه چاقو به قتل رسیده است. این مرد گویا بازنشسته یکی از وزارتخانه‌ها و در روز حادثه در خانه بود.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران و کارآگاهان ویژه رسیدگی به قتل نیز در محل حاضر و شروع به بررسی اطلاعات به دست آمده کردند. با این حال شواهد اولیه نشان می‌داد که قتل در محل دیگری روی داده است. بازجویی‌های اولیه از دختر و پسر مقتول نیز کمک چندانی نکرد.

در همین حال کارآگاهان پلیس در بررسی خانه مقتول و خودروی او به روایتی که اعضای خانواده بازگو کرده بودند مظنون شدند.

کارآگاهان دریافتند که خودروی مقتول معیوب بوده و اصلا امکان جابه‌جایی نداشته است. بنابراین امکان اینکه این مرد در محلی به قتل رسیده و سپس جسدش با خودروی خودش به خانه آورده شده باشد وجود ندارد. به همین دلیل احتمال وقوع حادثه در همان خانه افزایش یافت.

به همین دلیل بازپرس جنایی تهران دستور داد اعضای خانه به طور جداگانه مورد تحقیق قرار گیرند. تحقیق جداگانه از مادر مقتول حکایت از آن داشت که او هیچ رفت و آمد مشکوکی به خانه را
متوجه نشده است و او تاکید کرد که در روز حادثه هیچ‌کس زنگ خانه را هم به صدا درنیاورد.

کارآگاهان دریافتند که همسر مقتول چندسال قبل از او جدا شده است و مقتول با دخترش «فریبا» و پسرش «ابراهیم» زندگی می‌کرد. گرچه جدایی همسر مقتول نیز می‌توانست به فرضیه‌یی تبدیل شود اما به دستور بازپرس جنایی تهران «فریبا» بازداشت و تحویل ماموران پلیس آگاهی شد.

پدرم مرا اذیت می‌کرد

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیق درباره این ماجرا در پلیس آگاهی ادامه یافت. کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی تماس‌های «فریبا» پرداختند.

کارآگاهان متوجه شدند که او در همین روز با دو تلفن همراه چندین بار تماس گرفته است. در همین حال کارآگاهان با توجه به اعلام زمان تقریبی قتل توانستند بین زمان وقوع قتل و زمان تماس‌ها رابطه‌یی برقرار کنند و با همین مساله به بازجویی از «فریبا» بپردازند.

«فریبا» درباره آن دو شماره تلفن توضیح داد که یکی نامزدش است و دیگری نیز دوست اوست. پلیس نیز با ردزنی این دو نفر پی برد آنها پسرهای جوانی هستند که «فریبا» با هردو نفر آنها دوست بوده است. وقتی کارآگاهان علت این تماس‌ها را جویا می‌شدند برادرش سرنخی به دست ماموران داد و گفت آن روز دوست خواهرم به خانه ما آمده بود.

همین سرنخ سبب شد تا کارآگاهان تناقض‌گویی این دختر 17 ساله را بهانه‌ قرار داده و دوباره از او بازجویی کنند که این‌بار او نتوانست آنچه گفته بود را تکرار کند و در پی تناقض در حرف‌هایش مجبور به اعتراف شد.

«فریبا» اعتراف کرد که از قتل پدرش خبر داشته است و قرار بوده که جسد را به جاده ورامین ببرند تا در آنجا دفن کنند. وقتی مقاومت او در برابر حقیقت شکست، کارآگاهان دو جوان دیگر را نیز احضار کرده بودند و قطعه‌های مختلف این جنایت کنار هم نشست تا راز آن برملا شود.

«فریبا» به کارآگاهان اعتراف کرد که پدرش او را اذیت می‌کرده و چون مدت‌ها بود که مادرش هم از آن خانه رفته بود از رفتار پدر به تنگ آمده و از دوست خود خواسته تا پدرش را به‌سزای اعمالش برساند.

«امیر» دوست «فریبا» نیز که سرباز وظیفه بود در اعترافاتی به کارآگاهان گفت: «فریبا» از من خواست تا او را از شر پدرش خلاص کنم تا بعد من و او بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم. برای همین آن روز من از پادگان مرخصی گرفتم و آمدم به محل. «فریبا» گفته بود که به من خبر می‌دهد چه موقع وارد خانه شوم و همان زمان در را برایم بازمی‌گذارد.

این جوان که متهم ردیف اول پرونده است درباره چگونگی ارتکاب جنایت توضیح داد: «فریبا» به من خبر داد که پدرش خوابیده و زمان انجام کار است. من هم وارد خانه شدم و دیدم پدرش در اتاق خواب است. با چاقویی که به همراه داشتم ضرباتی به پهلو و شکم این مرد زدم و وقتی مطمئن شدم که این مرد جان باخته به «فریبا» خبر دادم.

«امیر» درباره این جنایت افزود: قرار بر این بود که «فریبا» برادرش «ابراهیم» را به بهانه‌یی به طبقه بالا بفرستد تا او را هم بکشم اما وقتی این پسربچه را دیدم که فقط 13 سال سن داشت دلم نیامد و نتوانستم او را بکشم.

کارآگاهان بعد تحقیق از «ابراهیم» را شروع کردند و او نیز به ماموران گفت که خواهرش از او خواسته تا با آنها همکاری کند.

«ابراهیم» برای کارآگاهان تعریف کرده بود که وقتی جسد پدرش را دیده تا ساعتی در حال گریه کردن بوده و بعد خواهرش آمده و با او صحبت کرده که اگر همکاری کند زندگی بهتری خواهد داشت.

«فریبا» و «ابراهیم» پس ازاین قسمت بعدی نقشه خود را می‌خواستند عملی کنند. به همین دلیل جسد را در پتویی پیچیده و داخل ماشین گذاشتند. آنها وقتی خواستند خودرو را روشن کنند متوجه شدند این ماشین خراب است و نمی‌توانند با آن از محل خارج شوند.

به همین دلیل «فریبا» با دوست دیگرش «رضا» تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد که کمک‌شان کند اما او به آنها سناریویی را پیشنهاد می‌کند که زنگ بزنید پلیس بیاید و به پلیس بگویید پدرمان را کشته‌اند و ما جسد را در خودرو کشف کرده‌ایم.

به این ‌ترتیب مراحل اولیه تحقیق و چگونگی وقوع قتل برای کارآگاهان مشخص شد و تیم جنایی به دستور بازپرش شعبه چهارم دادسرای جنایی ادعاهای دختر مقتول را مبنای تحقیق خود قرار دادند.

شوهرم سخت ناتوان شده بود

کارآگاهان برای بررسی صحت و سقم ادعای دختر مقتول شروع به تحقیقات علمی کردند. در همین حال همسر مقتول را به پلیس فراخواندند تا در این باره تحقیق کنند.

مادر «فریبا» که در جریان مرگ شوهرش قرار گرفته بود نیز داستان چگونگی جدایی‌اش را برای کارآگاهان بازگفت و تاکید کرد: شوهرم اعتیاد داشت و همین اعتیاد سبب ایجاد اختلاف در زندگی زناشویی ما شده بود و همین مساله موجب شد که ما از هم جدا شویم.

این زن رفتار شوهرش تا زمان جدایی را فاقد هر نشانه‌یی دانست که ممکن باشد این مرد دخترش را اذیت و آزار کرده باشد. با این حال کارآگاهان ضمن بازداشت «رضا» دوست دیگر «فریبا» و تحقیق از او بررسی ابعاد دیگری از این ماجرا را در دستور کار قرار دادند.

در حال حاضر رمزگشایی از جنایت به نتیجه رسیده و تیم جنایی در حال تکمیل تحقیق خود درباره ادعاهای «فریبا» است.

اعتماد

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا